Skyddskurs och lite annat

Hej alla glada

Nu e det ett par veckor sen jag skrev. Mycket har hänt och det är mer som ska hända.

Jag har varit i Stockholm och gått på kurs. Alma o Ki har också varit med. Vi har gått en kurs i grundutb.skyddsfigurant inom försvaret. Ki fick jobba lite mer än Alma men det var meningen med. Alma är inte så gammal så hon fick mest försöka lära sig skälla.
Ki gjorde några bra bevakningar men hon var lite disträ, men det fick hon vara. Gå från att söka efter narkotika till att träna skydd på några dagar är inte lätt. 
Almas skall satt långt inne och det är svårt att få henne att skälla. Ska se nu när vi är lediga i helgerna om vi inte kan få det till att lossna. Magnus ( uppfödaren) säger att det kommer och det gör det säkert. Vi får se.
Alma har varit ute och tränat lite sen vi kom hem ifrån Stockholm. Nu är det dags att ta tag i det igen. Vi ska ta och spåra lite mer nu än vad vi gjort men det ska det bli ändring på. Jag har bestämt hennes tävlingspremiärs datum nu. Vi ska ha vår premiär i Ragunda( mellan Norrland) i Kristi himmelfärds helgen. Ska göra MH beskrivningen också den helgen så det passar bra.
Alma har börjat löpa med och precis lagom när vi kom upp till Stockholm. Typiskt men det ska göras det med. Nu är hon i slutet av höglöpet och det känns bra. Hon har kunnat jobba på som vanligt och det har varit lite snurrigt i hennes huvud men det har gott bra.
Ki kommer att åka iväg på ett nytt arbetsprov efter helgerna. Hon ska till Kriminalvården och testa som narkotikahund där. Ev så kanske en tjej på brukshundsklubben tar henne på foder. Vi får se vad som händer.
JAg har varit iväg på en anställningsintervju med sen jag skrev sist. De sökte hunddressörer på F17 i Kallinge och jag har varit en av dem som kallats dit för intervju. Jag var jätte glad för att vara en av dem som kom dit. Sen återstår det om man får jobbet. 
Det var ingen lätt intervju. Jag skulle springa 6km och sen ett multitest i styrka innan det var dags för själva intervjun. 5 st personer satt och "grillade" mig med olika frågor innan det blev dags att runda av. Sista uppgiften jag fick var att välja mellan två hundar som jag skulle beskriva. En schäfer hane på 3år och en schäfertik på 5år. Jagt valde hanen och det var en fantastisk hund. En social och kampglad hund. Hade gärna tagit med honom hem. Man kan alltid hoppas att man får jobba med honom om man kommer dit.

HA det gott alla och en riktigt GOD JUL o GOTT NYTT ÅR på er   

Kommentarer
Postat av: Magnus&Eva

Kul att allt funkade bra i Stockholm! Ännu roligare att du har bestämt dig för att tävla i Ragunda i kristiflygarehelgen! Alltid bra att ha mål med träningen.
Ta du det bara lugnt så kommer skallet av sig själv när hon behöver ta till det...

Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar vi i Sundsvall!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback