En rolig vecka

Hej

Nu har det hänt grejer. Vi har gjort lite inomhus uppletande i min brors garage. Vad kul hon tyckte det var. Körde 3 uppletande där och det gick fint. Sista föremålet hade jag gömt i en låda. Hon snurrade väldigt mycket innan hon gick ned med hunvudet i lådan och hittade föremålet. Ska öva mer där. Det ger resultat även ute på vanliga uppletandet i fältet. Körde igår lördag ett litet uppletande på fält. Rutan var 12x55 m och jag la ut två föremål när vi vallade av rutan. Det ger med stormsteg. Rätt ut i den ena hörnan, vände tillbaka ca 2m och fick vind av föremålet och in och tog det. snabbt tillbaka och lämnade det och sen ett nytt skick. Hade flyttat mig lite i sida. Full fart ut till slutet av rutan och ny vind av  nästa föremål. Tillbaka med det och ett väldigt glädje skutt av husse. Det har gett resultat av allt det vi tränat inomhus. Det ska tilläggas att det var sjätte gången vi var ute i naturen och tränade.

Förra söndagen var vi och tränade spår. Flera vinklar och en spetsvinkel. 1200 m långt cirka. Hon var slut vid 1000 m men av ren vilja så tog hon sig till slutet. Hon är duktig min tjej.

Nu ska vi åter till min bror och göra lite inomhus uppletande. Nästa vecka ska vi pröva på att söka krut.
Vi får se om hon kan bli lika duktig där som på vanliga leksaker.

Ha en underbar vecka så ses vi.

Mvh Magnus o Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback