Alma löper

Hej och en sen Glad påsk

Alma har kommit in i höglöpet och hjärnan är stundom helt ur funktion eller på annat håll än vad den ska vara. Det går över och det är tur det. Hon är rätt trött och slö men ändå vill hon arbeta och följa med mig ut i skogen och se vad jag gör. Jag vill ha hundar som kan arbeta även om de löper och det verkar som det skulle funka denna gången med. På Ki märkte jag knappt att hon löpte utan hon gjorde alltid sitt bästa.

Jag har lagt ett på spår till Alma och det har varit med varierat resultat.
Första spåret lade jag på påskafton( satt hemma med en trött sambo och jag hade överskottsenergi så det blev skogen). Ett spår på ca 300 m med 3 vinklar och blandat underlag. Hon gjorde ett hyfsat upptag längs stigen och sen gick det i fullfart. Tyvär missade hon två föremål. Hade lagt ut sex små föremål( ett mynt, en nyckel, en plast nyckel, en liten läkerolplastask, lite aluminiumfolie, en liten tyg bit och slutet som var en träapport). myntet och läkerol asken missade hon men det andra tog hon fint.
Kul när hon plockar de små föremålen.
Igår så gick jag ut ett spår på fält och det var ca 500m långt. 9 träapporter + slut. Flera vinklar med två spetsar.
Tyvärr så gick inte detta spår så bra. Hon hade med sig 6+ slutet men då hade hon missat ca 200m av den mellersta biten och gjorde inget lysande arbete.
Hon löper och jag skulle inte lagt detta spår. Efterklok som man är så får man dra lärdom av det.

Nu får hon vila tills onsdag då vi hade tänkt köra markeringsövningar men vi får se hur hon är i hjärnan då.

Ha det gott.

Magnus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback