Det blir bättre

Hej
Husse här!

I måndags så var vi och tränade lite spår i stadsmiljö och det gick väl inte så där överst tycker jag. Lite kan kanske bero på mig eftersom jag hade bara 10 min liggtid men hon drar som ett x2000 tåg. Likadant om jag är i skogen och det har varit 2 timmars liggtid. Jag får inte ner tempot på henne. Någon som har tips så mottages de tacksamt. Har börjat använda handskar nu för att inte händerna ska vara sönderbrända.

Markeringsövningarna ser bättre och bättre ut. Kenneth sa att de var de bästa han hade varit med om så det går på rätt väg tycker jag. Hon får bettvinst och även betten ser bättre ut också. Det är fullbett som gäller nu och hon kommer fortare in i kamp.

Nu när hon har fått hjärncellerna på plats så märks det en skillnad på henne. Hon har mognat till och det är roligare för var dag som går att jobba med henne. Det har alltid varit roligt men det blir bara bättre och bättre tycker jag.

Nu ska jag strax köra hem och hämta mitt lilla "monster" för ytterligare lite träning idag.

Ha det gott

//Magnus

Kommentarer
Postat av: Anonym

godisspår!

2007-04-25 @ 22:32:32
Postat av: arvak

Ett sent grattis på födelsedagen från oss i skogen
Min tik ligger på som f-n i selen om jag ligger för nära bakom henne i linan,hon upplever min närvaro som konkurens om apporterna, jag måste ligga 12-13m bakom henne då går det lugnare, för att ytterliggare lugna ner henne de 2-300första meterna
har spårläggaren fått lägga ut 10-15 SMÅ godisbitar med oregelbundet avstånd det har fungerat riktigt bra, kan vara värt ett försök,
hare torulf

2007-05-04 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback