Husse berättar

Hej

Nu har jag äntligen fått ha datorn ifred från monstret Alma. Japp hon är ett monster just nu. En vecka som har gått i vilans tecken har fått oss att fundera på om hon har damp, adhd och all sköns jä.... galenskap i kroppen.
Hon vet vad hon vill och det visar hon. Hon blir förbannad när hon inte får följa med till jobbet och hon tar ut det över de som är kvar hemma. I skrivande stund sitter hon i hundgården tillsammans med Sixten. Ska väl få bukt med henne med tror jag. Nå ja nog om detta monster.
Hon börjar bli frisk i sitt bakben. Skönt det iallafall.

Vecka har varit lite upp och ner. Vi hade möte på jobbet för att klara ut en del saker som hänt och det var väl inte det roligaste mötet men jag hade befarat det värsta.
I byn som jag jobbar har buset vaknat till liv och det var bara en fråga om när buset skulle börja slå till. Det var så vi tänkte på mötet och vi skulle vara extra vaksamma under nätterna.
Jodå de vaknade visst till. Igår lördag så hade jag förmånnen ( förmån och förmån vet i tusan) att gripa min första buse. Dessutom på bar gärning gjorde det lite mer positivt. En kille som slog sönder ett par rutor på en skola.
Efter en liten löpning så var han fast.
 Chefen blev glad och vi ska ha tårta en dag framöver.
Dock skapar det en massa mer arbete och det fördröjer allt vårt andra arbete på natten. Lunchen blev en snabbis. Brukar ha en timmes lunch men det blev en tio minuter. Obligatoriska natt korven på shell frös inne också.

Jag har haft funderingar på om Alma skulle fått följa med en natt men det har bara blivit funderingar. Var gång som hon blivit hemma så har jag pratat med Polisen i olíka ärenden. Jag får ju inte ha henne med på jobbet förrän hon är godkänd så hon får bli hemma tills dess. Har väl varit tecken på att man ska hålla sig inom lag och ram. Tycker det är orättvist att polisen kan göra så och inte vi. :-(
Man saknar henne ibland när man får fina nätter, då man kunde lagt lite asfaltsspår och fina uppletande när det är tid över på natten.
Nåja hennes tid kommer.

Ikväll så ska jag inom våra kompisar och titta på deras nye valp. En goldenvalp som har fått namnet Wilmer.
Ett par andra kompisar väntar mallevalpar ( vilket INTE var plarnerat). De är på mig hela tiden att jag ska ta en av valparna men jag säger: - Nej!
Sambo hotar med att lämna mig och jag får inte tiden att räcka till med en valp till. Har nog av monstret Alma.

Ha nu en under vecka så hörs vi.

Almas husse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback