Lite omväxling i arbetet

Hej

Vet inte om rubriken stämmer riktigt men den får vara så iaf.

Nu har Alma börjat löpa igen för andra gången och det är bara jag som är glad där hemma. Matte sur för nya mattan fick blod på sig och Sixten är sur för han får bo hos Sambons föräldrar en vecka nu. Jag för att hon förhoppningsvis klarar tävlingssäsongen utan fler löp. Visst är det synd om vår fina matta som vi kanske inte får ren. So what det finns fler men bara en Alma.

Igår tisdags så kunde jag inte låta bli att träna lite så det blev ett litet uppletande. Jag gjorde inte så stor ruta utan den blev mer som en korridor. 4 föremål ( inte större än en tablettask) varav ett var en femkrona. Var tvungen att testa lite om hon klarade så små föremål av metall. Sambo idiotförklarade mig när jag berättade planen. Jag behöver väl inte skriva att hon blev lång i ansiktet när jag berättade att mitt lilla monster hade plockat femman direkt. Tyvärr missade hon tablettasken men efter att jag varit ute och tagit på den igen så löste hon även det.
Nästa gång jag spårar så ska jag testa med lite mindre föremål i spåret och se om det också funkar. Som ni säkert har förstått så testar jag väldigt mycket i min träning och ibland så lyckas det och ibland så funkar det inte alls.
Annars är det lugnt och fridfullt. Våren har kommit så smått och det är full fart hemma i trädgården. Ska fixa nytt staket runt tomten så det blir mer utrymme för hundarna att röra sig.



Ha det gott så hörs vi.

Kommentarer
Postat av: Peter

Hallo Magnus o Alma!
Låter som ni har fullt upp. Härligt! Mycket träning ger bra resultat, så ge inte upp. Sen tycker jag det är kul att du prövar lite nya ideér. Ha nu en trevlig påsk....

peter "f.d allvarlige Allvar"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback