Nu e det färdig löpt

Hej
Alma här!

Nu har jag fått hormonerna på plats igen och det känns skönt. Har varit lite jobbigt med detta denna gången. Förra var det rätt lugnt  men då var jag så liten.
Vi har inte tränat så mycket denna veckan. Istället så har jag varit med husse ett par nätter och åkt bil. Fick inte vara ute och leta busar för husse men faktiskt fick jag ut och springa en gång. Området var så litet så husse kunde övervaka det från bilen.  Så det inte fanns någon där inne redan när vi kom. Gud vad skönt det var att få sträcka på sig. Matte ville inte att Sixten och jag skulle vara tillsammans på nätterna. Förstår inte varför? Hmm?

I onsdags så var vi nere i Kristianstad och miljötränad lite, och sen var vi nere på Kristianstads bhk och tränade lite. Husse var nere och tittade på 4 väktarhundar som skulle tränas. Någon var riktigt bra tyckte husse men de andra kunde bli bättre. Jag fick komma ut och köra lite markeringsövn och det var skoj. Lite otäckt var det när Kenneth satte sig bakom lite nerhängande grangrenar och då visste jag inte vad jag skulle göra. Jag blev lite rädd och var osäker på vem det var. Det löste sig efter att husse kommit och visat vem det var. Då skällde jag ut honom. Inte husse alltså utan Kenneth.
På måndag ska vi hem till Kenneth och då ska jag visa vart kylskåpet ska stå. Hoppas jag iallafall. Vi får se.

Nu i helgen så har jag fått bo hemma hos husses mamma och jag har skött mig så bra. Hon sa att jag var lättare att ha än Ki och det tackar man för. Husse tog Ina( husses tjh FM ) med sig för de hade 24 tim övn denna helgen.
Husse var så trött när han kom hem. Brukar han vara när han kommer från militärövningar.

En dag så fick husse spratt. Han ställde sig framför speglen och kallade på mig. Jag funderade på vad han gjorde. Hmm konstigt han står och tittar rätt in i speglen precis som han beundrade sig själv. Som tur var så gick jag bort till husse och tittade på honom och undrade om han blivit knäpp. Då kommenderade han mig fot och det var väl inget med det utan jag satte mig "fot" och då klickade han med klicker och jag vet vad det betyder. GODIS och att man varit duktig. Vad jag i själva verket inte förstod var att husse tittade på mig genom speglen och när jag tittade på husse igen så sa det klick och mer godis. Gissa om jag tittade många gånger på husse?
Det jag inte fattade var att han tränade kontakt träning med mig. Jag ser husse som han går på planen. Dagen efter så testade vi lite på planen och jag hade fattat att tittar man på husse så får man godis och beröm. Husse sa att vi skulle träna mer framför speglen för det gav mer smak. Klart jag kan träna mer framför speglen för husse har sin hemmagjorda levergodis och den är god den. Mums

Nu när jag har löpt färdigt så får jag träffa Sixten igen och vi kan ha roligt kan ni tro, Fullfart hela tiden när vi är ute. Inne får vi inte busa för då kommer matte och säger till oss. Gissa om vi låtsas att vi är kissnödiga ofta. Hihi de går på det varendagång.

Nej nu ska jag ner och trackassera matte och husse. De håller på att städa inför mattes födelsedag på tisdag.
Husse har skjutit upp sin födelsedag tills sommaren. Han blir ju lite halvgammal (35) och då ville han fira det med baluns och det fanns inte riktigt tid till det just nu.

Husse har också berättat att han har anmält mig till appellspår tävlingen i Ragunda den 20 maj. Hoppas nu jag kan sköta mig. Jag kan ju nästan allt men än så finns det att slipa på och apporteringen har vi kvar. Funkar inte riktigt som husse vill men han säger att han har medicin för det med.

Ha det gott så hörs vi senare

Kram till alla från Alma

Ps Kennelhusse och matte kan pussa Tyra från oss och gratta henne till alla valparna. Ska bli kul och se dem.

Kommentarer
Postat av: arvak

Välkommen tillbaks efter löpet, ett motionstips så du snabbt får upp flåset igen, RÅDJUR de ställer alltid upp arre

2007-04-22 @ 20:37:16
Postat av: Anna

En hälsning från voffen Nikki till Alma ;)

Postat av: Alma

Hej
Först till Arre: Jag vågar inte ens tänka tanken på vad husse skulle göra eller säga till mig om jag jagade rådjur eller annat vilt. Ryser av bara tanken "Brrr". Tror inte att din husse heller tycker om, att du jagar rådjur, eller?

Nikki tack för hälsningen och jag hälsar tillbaka.

2007-04-23 @ 09:39:05
URL: http://www.djupaskogens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback