Alma har ordet

Hallo allihopa Alma här

Det var ett tag sedan jag skrev här men nu är jag tillbaka.
Nu har jag löpt färdigt och inte fick jag träffa någon snygg pojke denna gången heller. Men jag är ju bara 17mån och då får man inte ha små valpar. Någon har bestämt det.

Vad har nu hänt?
Jag har varit med husse några nätter och en natt så fick husse ett larm och han brukar stampa gasen i botten och dra dit så fort han kunde. När vi kom dit så åkte jag ut och vi gick runt ett staket och helt plötsligt så var det ett hål i staketet och husse tvärstannade. Han sa att jag skulle leta efter spår, men min hjärna var inte inställd på det just då. Jag letade bara efter pojkar.
Husse och jag gick tillbaka där vi gått bara för att lämna så lite störning som vi kunde om polisen ville komma och söka efter något.
Jodå de ville komma och det kom en patrull efter en stund. Jag fick sitta i bilen och titta på, medans husse, han gick sidan om en tjusig poliskvinna. Åsa heter hon. Hennes kollega hade sin hund ute och jobbade med den, men tyvärr så ville det sig inte som vi hoppas. Hunden hittade inget och vi fick laga staketet och åka vidare.

Jag har tränat på som vanligt och det börjar nu närma sig att vi ska tävla. Husse har bara tränat mig på små del övningar i lydnaden och vi gjorde en budföring med skott+ en platsliggning. Det gick riktigt bra ända fram till det var nästan slut. Då började jag krypa och det skulle jag inte gjort. Hua mej vad husse blev arg. Jag fick en blåsning och fick allt snällt gå tillbaka där jag legat och lägga mig igen. Husse gick ut igen och när han kom ut så vände han sig om och gick in igen. Denna gången så låg jag kvar och då var han som förbytt. Mycket beröm och glada rop och bollen åkte fram. Då vet jag att jag gjort rätt.

Sen på em så var vi och tränade kondition hos mallekompisarna. Jag bara säger en sak. Jag är bäst.
Mallekompisen Igor han skulle försöka springa ifrån mig men han blev akter seglad. Till och med gamla rottisen Ina var före han  ibland. Hon är rätt slug. Hon springer bara en liten bit ner i backen och sen väntar hon på att vi kommer tillbak och då försöker hon stjäla bollen för oss. Men det lyckas hon inte med.
Husse han säger att jag börjar få en bringa som en belgisk blå( sådan monstertjur). Visst jag har fått muskler men inte så mycket men min kondis har blivit mycket bättre. Vi ska träna i den backen nu ett tag framöver för det ger så bra motion.

En annan kul grej som har hänt att min träningskompis Mr Gere har vunnit SM i skydd. Grattis kompis. Det bästa med allt är att de där mallehundarna fick se sig slagna av en schäfer i år igen. När ska de ge sig och inse att det är schäfer man ska ha.

Husse har börjat hålla sin appellkurs på klubben. Nu är det tio veckor framför oss som det ska nötas lydnad, platsliggning, budföring och spår.

Husse har mailat med min bror Arvaks husse och kanske ska vi upp i höst och träna sök med dem. Ska bli kul om det blir av och det hoppas vi.
De ska para sin ena tik med Rapports Exxon. Någon som vill ha en valp så hör av er till husse så förmedlar han kontakten.

Nej nu ska jag in och väcka matte. Hon och Sixten har flyttat ner till oss igen nu när jag har löpt färdigt. Husse har lovat att ta bullar med sig hem ifrån jobbet.

Ha det gott så hörs vi.

Kram från monster tjejen Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback