Gott Nytt år

Hej alla läsare

Nu har julen äntligen försvunnit och det börjar nästan bli som normalt igen. Nu väntar vi bara på att nyår ska komma så vi kan dricka lite "skumpa" och andra nyttigheter.

Just nu är Alma igånga med och löpa. Det märks på henne. Hon är rätt slö inomhus men väl ute så rullar det på nästan som vanligt, bortsett från att man måste lukta på alla grästuvor och sitt eget avskräde femtielva gånger innan man ska vidare.
Hon är duktig och håller rent efter sig och det är inte mycket som man behöver torka upp.

Rent träningsmässigt så är det lugnt just nu. Vi skulle kört en del spår men tyvärr har vi fått träningsförbud på många av våra spårmarker. Jägarna har sagt stopp för det var alldeles för många som rastade sina hundar på deras jaktmarker. Visst jag kan förstå dem. Har själv varit jägare en gång i tiden. Sen kan man alltid hävda allaemansrätten men jag tycker det är bättre att ta det lugnt dessa veckorna som är kvar av jakten. Vi kan vara där resten av året så varför bråka med dem.

Igår var vi hemma hos min bror och skar upp ved till honom. Han bor mitt ute i skogen så Alma kunde vara lös hela dagen. Hon bar på allt möjligt som hon hittade där. Från ölburkar till stora vedträd. Motorsågen tyckte hon var intressant och skulle kolla på den hela tiden. Även när man körde så man fick ryta till henne att flytta på sig. Vanlig ton räckte inte. Skönt med en hund som inte är rädd för ljud.

Nu till helgen så ska jag iväg på utbildning igen. Nu är det M4(MH+MT) som står på spel. Sen hoppas jag att jag hinner med några MH tester innan M5:an kommer så jag kan göra den biten med innan sommaren. Hade varit gott.

Ha en god fortsättning så hörs vi igen.

Mvh Magnus

Ps. Peter, den 24:e-25:e feb så sticker vi till Åland. Ska du med som guide? Ds.

Kommentarer
Postat av: Tyrannerna

Gott Nytt År önskar vi Er!!

Postat av: Husse, Bus o Arek

Magnus! Ska kolla Ålandsdatumen, men som det känns nu kommer jag aldrig mer att åka... Ha nu ett riktigt Gott Nytt år!

2007-12-29 @ 11:54:10
URL: http://www.arek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback