Gudarnas vilket drag

Halloj

Jag bara säger det. Fy fasiken om Alma hade varit polishund. Då hade det fått varit en riktig 400m löpare med kondis som en marathon löpare om de skulle ha en chans att hänga med.
Jag har haft fördelen att ha en pratikant med mig nu under ett par veckor och dessa sista två nätter har hon fått gå spår till mig o Alma.
Korta liggtider har det varit men gudarnas skymning vilka spår. Hon har tagit upp spåren bra och sen har det gott utav bara den. Jag har halvt sprungit efter henne för hur jag än har hållit emot så har hon dragit mig framåt och ju närmare vi kom praktikanten ju värre blev det.
Första spåret vi la till henne så missade hon att komma till figgen. Hon fick nog en kanin i näsan. Jag brydde mig inte om det så mycket. För fram tills dess så hade det varit järnet.
Inatt så la vi om spåret och jag hade nog en elitdraghund i snöret. Hua mig. Denna gång kom hon fram.
Nu gör vi paus i arbetet och vi ska ev träna lite på lördag. Iallafall så ska vi gå ner till djuräffären och äta korv. De har öppet hus och det får man inte missa.

Från något roligt till något tråkigt.

Efter att jag har pratat med ett par uppfödare så har det visat sig att de liksom jag haft oturen med röntgen avläsningarna. En av dem hade varit och röntgat och det hade varit den gamle avläsaren Lars Audell som utfört röntgen. Enligt honom hade det varit klara A-höfter. När de får röntgen resultatet från SKK så har hunden D.
Hur man nu kan ta så fel vet inte jag men jag börjar fundera på vad Alma har egentligen. Hon hade iaf B när jag kollade med hjälp av mall (norbergsvinkel).
De hade flera hundar som dömts ut som enligt röntgande veterinär varit felfria.
Då kan man fråga sig om denna veterinär, som läser av våra röntgenbilder, kan sin sak eller det är lottdragning. Enligt en av de kennlar jag pratat med så hade det varit en hel del klagomål mot den avläsande på SKK. Det hade de själva sagt på SKK till denna kennelägaren.

Är det fler som läser min blogg som kanske har råkat ut för samma sak? Kunde varit roligt och veta.

Nu vill jag inte kritisera någon men jag vill väcka en tanke hos andra hundägare som har varit och röntgat. Det finns kanske ett fel i någon parameter någonstans som måste rättas till. På något vis, antingen genom avel eller med andra avläsningsmetoder/avläsare, så vi kan få friska hundar.

ha en go helg, det ska jag.

Kommentarer
Postat av: Husse, Bus o Arek

Hallo Magnus! Kul att det går så bra med spåret nu. Lite synd det där med röntgenbilderna. Blir intressant att se hur det fortlöper. Vad gäller farten i Almas spår, så kan vilken hundförare inom polisen som helst hänga med där. Du vet väl att vi alla är som 400 meters elitlöpare...

Ha det bra nu!

Husse

Postat av: Madde

Du har inte funderat på att köra en pennHIP röntgen? Dessa plåtar (3 st) avläses i usa! Hunden röntgas på vanligtvis och sedan 2 bilder med simulerad belastning!

Hade jag fått strul med avläsningarna hade jag kört på en sådan röntgen!

2007-12-16 @ 13:27:55
URL: http://working-gsd.se
Postat av: niklas o anna

god jul och gott nytt år önskar tyrannens bestämde beck med familj

2007-12-19 @ 16:41:38
URL: http://freewebs.com/wildashundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback