Jag kan mer än vad de tror

Tja
Alma här.

Snodde datorn för husse nu när han sover. Man får passa på och skriva lite om sig själv.
Denna veckan har varit händelserik. Både för mig och för husse.
I Måndags så var vi och jobbade. Vi har gått tillbaka till vårt gamla schema nu, dvs att vi jobbar 5 nätter ena veckan och två andra veckan.
Jo i måndags så var husse och jag hemma på em och softade lite. Vi är rätt bra på det ibland. Då ringde chefen och sa att vi skulle ha en praktikant med oss. Jag vet att husse inte gillar praktikanter men det är chefen som bestämmer, sägs det. Men han förnekar inte att det är trevligt med sällskap.
Jodå det stod en tjej och väntade på oss när vi kom till jobbet. En trevlig sådan och jag känner min husse och visste direkt att detta kan bli bra. Hon visade framåt anda och vill hjälpa till och frågar om saker. Sånt gillar min husse. De andra vi haft har inte visat något sådant och husse har varit jäk... förbannade på dem.
Nåja denna pratikanten har följt oss nu  under nästan en vecka. Har två nätter kvar.
Hon har haft det händelsrikt kan man lugnt påstå. Första natten hade vi inbrottslarm. Inget allvarligt men ändå. Bättre blev det på tisdagen. Då hade vi ett nytt larm. Jag var ute och fick kolla läget. Inget denna gången heller.
Senare på natten så hör jag husse säga:
- Vad ska den bilen där och göra?
Vi hade en bil som svängde in på ett område som det är mycket inbrott i. Husse  svängde runt och ställde sig lite strategiskt som han tyckte och väntade på vad de skulle göra. Efter fem min så åkte vi fram och kollade vad det var för en bil. Husse slog regnr och får tillbaka. Avställd och hemmahörande i annan by ca 6 mil bort.
Jag behöver nog inte skriva vad husse fick för reaktion kl halv 4 på morgonen.
Efter en snabb pling till farbror blå så stod det klart att den bilen var verkligen intressant.
När husse pratade med farbror blå, så kom personerna tillbaka till sin bil och skulle köra vidare.  Närmaste polisbil var en par mil bort så det blev förföljande och rapportering hela tiden till farbror blå.
När vi kom in i en by så tappade vi bort dem och husse svor långa ramsor på sitt klumpiga körsätt och sen behöva förnedras och ringa och säga att vi tappat bort dem gjorde inte saken bättre.
Vi åkte runt lite och döm om vår förvåning när vi mötte dem på vägen. Husse såg i backspeglen att de stannade vid ett hus. Bara några minuter senare så kom första bilen. Vi stannade och pratade med dem. Förklarade var de stannat o s v.
Vi hade inte mer och göra i den byn så vi drog oss tillbaka och körde hemåt.
När vi var påväg hem så ringde en annan polis och frågade oss vart det var. De ville med vara med och prata med dessa killarna. Vi har fått reda på senare att det var en knarkarkvart där de stannat. Kan bara tillägga att husse sträckte lite på sig när vi åkte därifrån.

Innan på natten så hade vi haft rökutveckling i ett pannrum. Husse fick ringa till ägaren som kom dit och kollade. Husse älskar att ringa och väcka folk.

I torsdag när matte och husse var och handlade nya kläder så skrämde husse en som försökte ta mattes handväska. Husse spännde ögonen i honom så han gav medsig och vände på ett annat håll i butiken. När husse berättade för butikspersonalen vad han sett så fick han till svar:
- Han är här var dag och kollar men tack för du sa till.
Husse muttrade något ohörbart. Matte trodde först inte på husse men när hon själv såg hur denna killen vid ett senare tillfälle gick bakom henne igen, hur dum får man vara, så märkte matte själv det och kunde spänna ögonen i honom så han lämnade butiken.

Igår fredag så var vår gamle kollega Erik med oss i bilen. Han ska jobba i mellandagarna så han behövde fräschas upp lite.
Det var då jag kom in i bilden.
På ett ställe vi har så finns det en massa byggmtrl och utmärkta ställen att gömma sig på. Husse pratade med Erik och tjejen om att vi kunde göra lite sök övningar där inne. Om de ville figga förstås. Det hade de inget emot. Husse lämnade dem utanför grinden och sen körde han och jag vidare. Allt för att förvilla mig, trodde han.
Jag hittade dem nästan direkt när vi kom tillbaka och skällde ut dem lite. Tycker det är jobbigt att skälla på sina kollegor men vad gör man inte för sin boll.
Senare på natten så gjorde vi om samma övning igen och denna gången så hade de klättrat upp lite i höjden. Jag hoppade upp på brädstaplarna så husse var klart imponerad. Mest blev han senare när jag fick vind av tjejen som att två meter upp och jag jobbade så fint innan jag hade riktigt lokaliserat henne. Husse var grymt imponerad.

Detta var vad som hänt denna veckan hittills och kommer det några nya äventyr så berättar jag dem senare.

Nu ska jag väcka husse.

Ha en go helg så hörs vi.

Kommentarer
Postat av: Husse, Bus o Arek

Härligt när det rör på sig Alma! Bara fortsätta skrämma busarna. Skräm upp dom till stora staden så att vi får ännu mer att göra...

Husse

Postat av: Alma

Nu ska vi inte vara sådana. Husse vill med fånga busarna. Då får vi tårta på jobbet. Ni ska inte ha allt i stora staden.:-)

Mvh Alma

2007-12-09 @ 20:05:30
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback