Just en slapp vecka

Denna veckan har det inte hänt mycket. Alma har fått en lugn vecka och det var förutom de två spåren som hon fick i veckan. De var ca 50m lång på asfalt. Lite kondis träning har vi gjort.

Annars har vi inte gjort ett dugg utan bara varit. Rätt skönt för både Alma och mig.
Just nu går vi och väntar på att hon ska löpa och det är ju inget man ser fram emot.

Husse har varit på intro utb inom försvaret och de skulle lära oss skjuta sa de. Jovisst tänkte jag. Frågan blir vem som kommer att lära vem.
Först på lördagen så var det info om hemvärnet och vad vi hade för rättigheter och skyldighet. Kunde jag redan.
På eftermiddagen var det vapenundervisning och det var plocka sönder vapen och sättaihopa vapen. Hade man gjort det innan? Svar ja
På söndagen skulle vi då ut och skjuta.
Härligt tänkte jag. Äntligen skulle man få ut och se vad man kunde prestera. Jag vet att jag skjuter bra och det gällde bara att få till aimpointen så de gick rätt.  Vilket var gjort efter två skjutningar.
Vid ett par skjutningar så var det inga problem att täcka 3 skott med en klisterlapp. 15x15mm. de andra två satt precis utanför klisterlappen.
Det var med en kille där som jag munhöggs lite med, och när vi efter sista skjutningen skulle markera våra tavlor så var han snabbt framme och kollade sin tavla. När jag gick förbi så sa att detta skulle jag titta på och det var slårslaget. Snyggt sa jag. Ska kolla vad jag har och gick bort till min tavla. Kunde sen inte låta bli att kalla på honom och visa resultatet.
image7

Han bara skrek och tyckte det var fördj... att jag hade lyckas slå honom igen. Jag var nöjd och smålåg för mig själv när jag gick där ifrån. Befälen var grymt imponerade av mitt skytte. Några av dem bara skakade på huvudet och gick sin väg, undra om de var imponerade.

Det var en lyckad dag som avslutades med sjukvård och vapenvård. Man rengör gärna sitt vapen efter en sån dag.

Nu e det måndag och veckan som kommer blir lite mer träning för Almas del och min del.

Imorgon är det tänkt att köra skydd och lydnad. Ikväll blir det lydnad. Kanske hinner med att köra lite spår under natten med om det inte regnar.

Ha en go vecka.

Kommentarer
Postat av: Husse, Bus o Arek

Det var imponerande skytte Magnus! Riktigt bra! Vilket vapen/avstånd sköt ni med/på?

Husse

Postat av: Magnus

Ak4B
Avstånd: Inskjutningsavstånd
Ställning: Liggandes

2007-12-06 @ 17:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback