Ett litet steg närmare

Hej alla

Nu e det måndag natt och jag är tillbaka på jobbet och har lunchrast. Känneer inte för att jobba just idag då matte var ledsen när vi skildes åt på brukshundsklubben. Banken ville inte som vi och vi får försöka med en annan bank till vårt huslån.

Nåja det kommer säkert en vacker dag.

Alma har tränat lite spår, sök och lite fri sök efter en "dummies" som slarvarts bort vi jaktträning.
Tyvärr så fann inte vi den och den ligger kvar i skogen.
Jag hade lagt ett appellspår till Alma i öppen tallskog med lingonris och mossa som underlag.
Liggtiden var knappt över timmen. Hon tog upp spåret rätt hyfsat och det gick iväg i ett litet lugnare tempo än vad det brukar. Hon hade lite besvär men klarade det bra. Det var inget 10-10 spår men klart godkännt på 8,5-9 skulle jag tippa.
Söket var kvar vid skallmarkeringarna och det kommer sakta men säkert.
Innan i veckan så har det varit lite lydnadsträning. Läggandet under gång är väl det som ser bäst ut. Hon lägger sig direkt och det går fort.
Övriga moment finns en hel del kvar att göra vid. Tiden går fort och det är snart maj månad och tävlingen kommer.

Ha en bra dag så hörs vi vidare.

Kommentarer
Postat av: arvak

Hej syrran
Tack för omtanken, det värmer en öm axel.Gissa om jag är avundsjuk på din skogsträning men o andra sidan luktar det mycke löptik i parken, jag har bara inte lyvkats hitta någon ännu men då du
arre

2007-02-24 @ 14:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback