Jag är en idiot!!!!!!!!!!!!!!

Ja som ni säkert har noterat i rubriken så talar den för sig själv.

Igår söndag så kom jag hem efter jobbet på morgonkvisten och möte en yrvaken sambo och två skällande hundar. Lite frukost och en liten pratstund om vad som hänt på natten så bestämde jag mig för att följa med sambon på hennes jaktträning.
Sov knappt två timmar innan Alma kom och väckte mig. Någon hade öppnat sovrumsdörren och jag fick hund besök i sängen.
Väl ute på Starsholma så bestämde jag mig för att lägga lite korta spår till Alma. Ett med lång liggtid och ett med lite kortare. Ca 200 m långa spår blev det. Inga vinklar på det som hade lång liggtid utan ett rakt fint spår. Meningen var att jag ville att hon skulle spåra lite( myckte ) långsammare och få jobba riktigt för att klara ut det.
Det andra fick knappt en halvtimnmes liggtid för det gick ut över en myr och korsade en grusväg.

Vad gör då denna knäppgöken till Almas husse?
JO följande:
Glömmer att kolla VINDEN!!!!!!!!!!!!!!!
 Rak motvind och det blir ju ett spår som det inte var tänkt. Alma upp med nosen och som ett X2000 tåg mot Stockholm, dvs 200 km/h. Husse har brännmärken i händerna och har ännu en gång tränat upp min kondition i skogsmark.

Vad lär man sig av detta? Jo KOLLA vinden!!!!!

Utöver mitt stora misstag så gjorde jag ett uppletande och ett föremåls sök mot byggnad. Båda gick kanon bra och jag är stolt ägare till en Allsmäktig liten tyrann.

Igår kväll så var jag inom en snabb runda på brukshundsklubben och tränade lite lydnad med Alma.
Börjar se bra ut men ännu är hon inte klar för tävling. Lite tid finns fortfarande innan vi drar ut i tävlingsspåren.
Vid ett tillfälle så satt hon fot vid min sida och det bara hoppade ut ett skallkommandå från min mun och hon skällde ett klart tydligt, lite basstämigt skall och husse blev så glad så han sa skall en gång till och ytterligare ett skall kom.
Ni kan ju bara gissa vem som stolt gick in till sambon och meddelade triumfen.

HA nu en skön dag så hörs vi. Jag ger mig ut på ännu en rondering.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback