Miljöträning

Dagens övningar

Idag har vi varit och miljötränat i Hässleholm. Vi var en runda på järnvägsstastionen och åkte både hiss och rulltrappor. Alma brydde sig inte så mycket om hissen. Det har hon gjort förr så det var inga beskymmer. Däremot så när vi skulle åka rulltrappor så tyckte hon det var farligt. Hon stretade emot lite i början och jämrade sig och tyckte inte om det alls. Men eftersom jag är som jag är så hade hon inget val. Folk tyckte det var konstigt att vi åkte så mycket rulltrappor och att hon jämrade sig ibland, att jag funderade på när polisen skulle dyka upp. Djurplågeri men jag hade svaret redan färdigt i huvudet så det skulle inte vara några problem. Efter att varit och åkt ett antal vändor så gick vi ut på stan igen och hon fick träna lite framförgående och lite fot. Hon fogade sig fort och gick utan problem in vid min sidan när jag kommenderade henne fot. Jag hade parkerat i garaget i källaren och där nere la vi lite tid också. Hon fick bland annat gå lite i gallertrappa och lite på en klack som drog sig snett upp mot taket. Resultatet var bra förutom sista övning på klacken då hon totalvägrade att gå på den igen. Jag tog henne en liten bit och sen lyfte jag ner henne och vi tillbaka till trappan och den klarade hon utan hjälp. Hon gick hela trappan utan att jag följde med och sen mötes vi halvvägs upp och jag hade henne framför mig, när jag backade ner.

När vi lämnat innerstan så drog vi oss ut till det gamla regementet P2 och trände lite till i en gallertrappa och avslutade det hela med lite lek och bus på gräsplanen. Alma verkar nöjd med dagen sövningar och det är jag med. Vet att hon behöver åka mer rulltrappa och det ska vi göra. Allt har sin tid.

Tyvärr har vi fått snö och det enda positiva med det är att hon får en fin konditionsträning när hundarna busar med varandra. Spåret ligger nere tills snön har försvunnit. Sök träningen går vidare i snön. Blir mycket markerings övningar så länge vi har snö men det är bara bra.

Ha det gott  så hörs vi

Magnus o Alma


Kommentarer
Postat av: f.d Allvarlige Allvar

Hej Alma o Magnus!
Kul att det går så bra! Nu ser vi fram emot första tävlingen och MH testet. Följer era strapatser med spänning.

Peter

2007-01-22 @ 20:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback