Om Ki o lite annat

Det är måndag morgon och sova är det som gäller just nu tycker jag. Efter 3 nätter som väktare med allt som det innebär, dessutom på nytt bolag så ville jag bara krypa ner sidan om Fia och mysa lite innan mina ögon sluts för en bra stund.

Plötsligt så ringer den förbenade telefonen. Visst ja, jag hade ju skickat fax till vetrinären om Ina( min rottis) hon har fått Hot Spot och det behövdes ny salva.
Men Nej det var inte Vetten som ringde utan det var Lasse på Krim.vården. Han undrade om han störde och det gör de aldrig när de ringer.
- Du låter nyvaken hörde jag honom säga? Jo hade ju precis slumrat in och var på väg bort till drömmarna.
-Ingen fara svarade jag och blev lite pigg med ens gång.

Han berättade att det ser mycket bra ut med Ki och det har kommit klartecken från "högre ort" att ett köp kan genomföras. Så till 99% är det klart att hon ska säljas till dem. Det som återstår är nu bara den nya föraren på henne ska pröva henne och se om de trivs ihopa. Vilket han  inte trodde skulle vara några problem. Nu åter står ca 2 veckor av test tiden och det ser mycket just ut.

Jag känner mig till gott mod genom att jag kan göra samhället en tjänst och jag kan lägga mer tid på Alma.
Visst saknart man henne nu när man börjat som väktare. Hon hade ju kunnats L-testats och körts upp som väktarhund men jag har bestämt mig att vänta in Alma. Det är ju inte långt kvar tills oktober då jag kan testa henne och förhoppningsvis så innan Jul kan jag ta henne i tjänst. Den som lever får se.

Ja som ni vet så har jag börjat mitt nya arbete som väktare på Safepartner i Osby och mina läropass har körts i helgen. Mitt egna första pass kommer på Onsdag och det är med viss nervositet som jag kommer att köra detta. Erik som lärt upp mig säger att det har gott jättebra och att det kommer att funka fint på onsdag. Vilken tur, jag har inte gjort bort mig.

Ha det gott så hörs vi. 

Kommentarer
Postat av: f.d Allvarlige Allvar

Hallo! Kul att det funkar bra med nya jobbet. Härligt också att det verkar lösa sig med Ki. Vore väl kul om hon fick bli en arbetande hund. Vad gäller Alma så skall det väl inte bli några problem där heller.... Sov så gott nu så du orkar med lilla Alma....

Peter

2007-01-29 @ 21:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback