Tråkigt just nu

Hej

Jag har tråkigt! Husse bara sover och jobbar just nu. Förvisso sån tjänar han pengar så vi kan göra roliga saker men jag vill ju arbeta. Roligare var det innan men min tid kommer säger husse.
Nåväl jag ska inte klaga. Husse hinner med mig lite ändå men just nu är det matte som aktiverar mig. Hon hade med mig på vår sök träning igår. Hon berättade för husse att det gick jättebra. Jag fick lite hjälp med att lokalisera de två första figuranterna men sen skötte jag mig själv. En bra karl reder sig själv som Arvak sa. Men jag är ju ingen karl men jag använder det uttrycket ändå.
 Matte fick hjälpa mig att titta på rätt håll först men sen gick det som tåget. Rakt ut och hämtade mina kampsaker hos Tomas o Kenneth. Det är roligt att komma ut till dem. De ger sig nästan med en gång  och ger mig sakerna. 
Hörde att nästa gång husse är med så ska de försöka få mig att skälla men det kan de försöka med. Jag får se om de ger sig eller om jag förlorar. Kenneth trodde att han skulle lyckas. Vi får se. Matte berättade också att vi kunde påbörja koppelvisingen av figuranterna om jag inte vill skälla. Vi får se vad jag vill.

Matte frågade också om hon fick vara med och träna min Sixten, labben jag har berättat om, men vad ska vi med en labbe bland alla schäfrar, men det är ju klart. Vi har ju släppt in en stirrig malle så det får väl gå med en labbe med. Vi bor ju nästan alltid under samma tak, Sixten o jag.

Husse berättade att min gamla kompis Ki kommer troligtvis inte tillbaka mer. Hon gör bra ifrån sig hos krim.vården att hon troligtvis blir kvar hos dem. Blir det så så ska hon ev bo i Gävle. Husse vet nog mer nästa vecka.

Nu ska jag åka med husse och matte och hämta lite saker. 

Kan ni hade det gott så hörs vi snart igen.

Kram Alma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback