Lite om helgen

Tjena mittbena

Alma här

Nu har ännu en helg passerat och husse har jobbat. Jag har varit med ett par nätter och fick vara hemma en natt.
På söndagskvällen när husse skulle åka satt jag som vanligt vid dörren och väntade på honom. Han är så långsam innan han kommer iväg, tycker jag iaf. Husse han säger att han är supersnabb men jämnfört med mig så är han långsam. Han ska ha skor, kläder och en massa andra saker med sig men jag sticker direkt.
Gissa om jag blev sur när han säger att jag ska stanna hemma. Snacka om snopet alltså. Mutrade något om hämnd men satt kvar och tittade efter honom när han gått. Matte och Sixten var som tur hemma.
Husse fick igen för det regnade hela natten och jag hoppas han var dyngsur av regn. Även där fick jag tji för han hade gjort allt från bilen och när det var uppehåll så kunde han vara ute och fixa det sista som man måste ut på.

Husse har fått ny bil på jobbet. Bild kommer här under. Gissa om han är stolt. En Volvo V70. Jag trodde att jag skulle få ny bur med men det blev inte så. Husse ska fixa en lite längre fram.

image5

Visst är den fin?

Jag har tränat lite med och inte bara åkt runt i den nya bilen. I lördags var vi och tränade sök och det gick bra. Mycket bra tyckte husse. Jag var lite trött på sista skicket men vad konstigt. Jag hade varit uppe hela natten och knappt sovit alls på morgon. Husse sa att han inte skulle skickat det sista skicket för det blev inte bra och det hade varit bättre med ett lyckat slut. Jag tar det nästa gång istället som är i morgon.
I söndags morse skulle jag bli fotograferad av husse i skogen. Han släpade med sig spårlina, spårsele och SBK skynke för det skulle se verklighetstroget ut.
Tjo bella vad jag fick leka linslus. Först skulle jag spåra lite och det var inte bra. Jag bara tramsade i första vinklen och husse blev förbannad på mig och röt att jag skulle spåra. Jag gick tillbaka och tog upp spåret igen som inget hade hänt. Hörde något om mera skogsspår efter mig i spåret.
Nåväl jag tog mig till slutet och sen började det "stora" spektaklet. Fotograferingen. Jag skulle sitta fint med slutföremålet och titta på husse.
Hörde honom säga:
 -Va F-n nu då? Satte i nya batterier igår kväll i kameran.
 Batterierna var slut.
Han var inte glad när vi gick till bilen.

I kväll (måndag) så var vi borta hos mallekompisarna och jobbade lite. När vi var nästan färdiga så började Micke att busa lite med mig. Husse sa att det låg en liten bitstock i bilen om han vill göra lite anskällningsövningar. Gissa om det blev mer än de övningarna. Rätt som det var så kom husse in i bilden och vi, vi o vi, jag iaf gjorde inskick för bevakningsövningar. Husse han var mycket nöjd med mig och sa att det såg himla bra ut i betten. Han trodde inte att jag bitit så bra någongång som jag gjorde ikväll. Jag var lite nära ,så de ville jag skulle backa tillbaka mer, för risken fanns att det skulle kunna gå att sparka på mig. Inga busar ska kunna sparka på mig så det skall vil träna mer på. Sen har jag fattat vad ordet revir betyder. Då får man springa ut och skälla och kanske bitas lite med och det är ju kul.

Nej nu e det läggdags. Ska upp tidigt imorgon. Ska hem till mallarna imorgon med och sen blir det sökträning imorgonkväll.

Sov gott och var rädda om

Kommentarer
Postat av: Arek o Peter

Hej Alma! Husse säger att vi har det så himla bra du o jag. Det kan stämma va?
Arek

Postat av: Alma

Du menar att vi får åka fina bilar. Tja den är inte så dum. Husse är glad iaf.
Nu hoppas jag bara att jag får en fin bur med.
HA det
//Alma

2007-07-25 @ 17:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback