Lugnet har kommit

Hej alla
Nu har jag lugnat mig så Alma slipper skriva åt mig. Ja jag var heligt förbannad men jag är sällan långsint.

Häromkvällen så var sambon o jag och hälsade på våra kompisar med Mallarna. De har tre st för tillfälligt och det är fullfart med hundar och ungar och allt. Den minsta av hundarna är nu ca 10-12v och en livlig krabat. En liten tik som har fallit mig i smaken. Sambon är ju inte speciellt entusiastisk när man snackar om att ev ta denna lilla tik till mitt näste. Om jag skaffar hus så får jag lov men vad tusan, hus kostar ju flera hundra tusen och jag bor ju bra där jag bor. Fin trädgård och hundarna kan springa in och ut som de vill. Visst skulle det bli trångt med tre hundar men man får se det ur en annan synvinkel med. Finns det hjärterum så finns det stjärterum som det sägs.
Visst har jag med lite ? att rätt ut till ! . Har ju ansökt om att åka till Kosovo på FN-uppdrag men än så har jag inte hört ngt och det verkar inte till att bli något heller. Visst kan man tacka nej men man har ansökt. Vi får se. Jag har en annan lösning på den hunden med men det ska jag prata med vederbörande om på telefon så vi får se vad som händer.
Hon har en härlig kamplust och det är med styv nacke som hon bär iväg med vinsten.

Alma och hon har inte träffats än men jag ska snart dit och göra en altan så det blir tid för dem att leka.

Var och tränade lydnad med Alma igår och det har visst satt sina spår att hon har haft det lugnt på senaste tiden med lydnad. Hon var på ett jävla bushumör och jag tyckte att det såg ut som f-n i lydnaden medans sambon tyckte det såg bra ut. Jag säger bara en sak och det är: Här ska tränas. Minst en kvart om dagen.
Skyddet ser bättre ut och min lilla medicin med att höja hennes självförtroende har gjort lite nytta men det behövs mer.
Pratade med sambon och Alma hade fått lite mat när de hade kommit hem och sen hade Alma dragit sig tillbaka under sängen, grythund som hon är, och somnat rätt fort.

Ha nu en underbar dag och träna på med era hundar. För det ska jag göra.


Kommentarer
Postat av: f.d Allvarlige Allvar

Förstår inte ens hur du orkar tänka på en hund till. Tycker man har fullt upp med en....
Peter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback