Ännu en natt avklarad!

Hej

Ja nästan iaf är den slut och denna veckans jobb med. Det har varit en lugn vecka och det har bara varit strö larm som kommit. Värre var det under midsommardagsnatten. Det åskade och regnade och det är min mardröm. Slår ut fullständigt larm och det dröjde inte länge innan vi hade strömavbrott och resten kan ni tänka er. Som mest så hade jag 12 larm som var i kö. Fy farao vad jag fick köra. Som tur var det inga skarpa larm som stod och väntade utan mest nätfel till följd av strömavbrottet. Men jag vill dit så fort som möjligt. Man vet ju aldrig när tjuvarna slår till.
Annars var det en lugn midsommar. Inget bråk och inte mycket fulla typer heller. Regnet lugnade väl en hel del och andra hade väl flytt till andra platser.

Just nu har det varit lite sparlåga med Almas träning. Vi har kört lite skydd och lydnad. Inatt så fick hon ett relativt långt spår. Det var ungefär 5-600 m och gick på asfalt, grus, gräs och trädgårdsplattor. Hon gick bra och jag tycker att asfaltsdelen går bättre och bättre för var gång. Hon är lite orutinerad i vinklar men det går förvånadsvärt bra ändå. Hennes sämsta del är utan tvekan grus. Hon har svårt att fästa spåret men jag tror det är för vi har tränat det för lite.
Hon är hur go som helst den lilla damen. I en sekunden så kan hon ligga på rygg med tassarna i vädret och nästa så är det full ragg och höga skall om det kommer någon till dörren.
Hon vill gärna ligga och mysa lite om morgnarna och ibland om kvällarna med. Skulle matte komma intill så kommer hon som en stor kil och tränger sig emellan. Ingen rör min husse, typ.

Nu kommer vi att ligga lite lågt med den vanliga träningen och det handlar mest om jobb och förhoppningsvis så kan jag träna henne på arbetstid. Vi får se. Min kollega har semester och jag har tagit på mig extra jobb. Både som väktare och snickare så juli- augusti kommer att bli lite lata dagar för Alma. 

Har lite funderingar på att åka upp till Piteå på SM och kolla men det är inget bestämt ännu. Vill komma bort lite med och släppa allting för några dagar. Undra om Kennelhusse och matte ska dit? Någon annan som funderar på att åka dit?

Ha en underbar helg och var rädda om er

 

Kommentarer
Postat av: f.d Allvarlige Allvar

Hallo Alma!
Skönt att du bättrat dig i skyddsarbetet så att husse inte blir så ledsen. Keep up the good work! Åh till Husse! - Var inte rädd för att backa bandet vad gäller grusspårsbiten. Backa och börja om från början. Varje underlag kräver nystart samt mycket underhåll. Lycka till!
Arek o Peter

2007-07-01 @ 21:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback