Han e inte smart

Hallo
Alma här.
Nu har jag fått bort husse från datorn så jag kan skriva lite.
Min husse är ju smart som en tre-åring. Detta med att spara arbete lär han sig aldrig i tid.
Han satt och var duktig och gjorde upp MH-profiler över mig och kull syskonen och skulle göra fina diagram och sånt. Vet att han är knäpp men det får man stå ut med. Vad gör han? Jodå raderar allt utan att spara det så nu får han göra om det igen. Hade varit bättre att vara ute och träna med mig istället.
Ja jag säger då det. När ska han lära sig.
Vi var tydligen rätt lika, min syskon o jag. Det var lite som skiljde oss åt men inget nämnvärt. Jag är ändå stjärna enligt husse. Ska bara få rätt med mina höfter med så blir jag nog en sol. (Solen är en stjärna, Alma. husses anm)

Ikväll så ska vi ner och träna lite lydnad är det sagt men vem vill träna i 25 graders värme. Dålig aptit har jag med så husse ger mig köttbullar bara för jag ska äta ngt. Han försöker bland in dem i mitt torrfoder men gissa vem som sorterar ut dem.

Vi tränade lite igår och husse var rätt nöjd men han tycker jag har svårt för att fatta vad han vill när han säger stanna. Han vill att jag ska stå rakt upp men jag lägger mig ibland och sätter mig ibland. Han säger att vi kan inte tävla lydnadskl 1 förrän det sitter där. Som jag sagt innan att jag fixar det när det blir tävling men husse tror inte mig. Han vill inte skämmas över oss.

Den 10-12 aug ska vi på träningsläger i Landskrona(Sv.skyddet). Ska bli kul. Vi har börjat uppladningen nu och det går framåt. Kenneth som hjälper oss hade en lite pinne och slog med i lördags. Gud så arg jag blev. Kunde inte vara tyst utan skällde på honom hela tiden.
Det blir bättre men jag måste lära mig att bita fullt ut på första bettet och inte smånafsa som husse säger. Vi andra bettet så blir det full bett. Jag lär mig väl så småning om.

Förresten så i sept så ska vi till Stockholm en helg. Ska bli kul. Husse har sagt att jag ska få följa med. Han vill visst träna miljö och andra saker där uppe. Kanske Peter ( Alvars gamle husse) vill vara med och träna. Vet att husse skulle bli glad då. Vi får se

Ha det gott så länge så återkommer jag med mer info längre fram i tiden.

Mvh Alma med en förvirrad husse

Kommentarer
Postat av: f.d Allvarlige Allvar

Magnus o Alma! Ni är så välkomna att träna med oss då ni är i El Stockholmo! Välkomna!
Arek o Peter

Postat av: Magnus o Alma

Vi bugar och bockar för detta. Ska bli kul. Vi hör av oss senare när vi vet exakt när det blir.
Ha det gott

2007-06-14 @ 20:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback