Husse berättar

Hej alla glada.

Gud vad jag älskar min hund. Den som vill köpa henne nu får upp med många nollor bakom första siffran som minst börjar på 1.

Varför är han så stolt undrar säkert en del?
Jo det ska jag berätta för er.
Under några nätter nu när jag har jobbat så har jag haft min tyrann med mig och haft möjligheten att kunna träna lite. Tjuvarna har hållt sig lugna så det har varit lite och göra. Vädrets makter har även varit med oss.
Jag har lagt lite grus och asfalts spår till henne och natten mellan tors-fredag så la jag ett lite längre spår till henne. ca 200m långt. Hon bet i spåret och spårade jättebra. Hon fick någon kanin i näsan och var tvungen att kolla den ett par meter och sen tillbaka till spåret igen. det går inte fort men hon jobbar på som tusan. Man hör hur luften sugs in igenom näsan.
Som det är på vissa skolar så ligger det allt möjligt skräp men min lilla tyrann, hon bryr sig bara om det husse har tagit i.
 Jag är så stolt över henne och hennes förmåga till att lära och arbeta. Tack Eva o Magnus för att jag fick köpa henne.

Lydnaden börjar bli bättre med men det är ännu en bit innan jag är helt nöjd. Krypet funkar fint och vad jag tycker så har hon en bra krypteknik. Jag kan ibland gå helt upprätt och ibland så får jag bocka mig lite. Det varierar men hon har helt klart fattat vad jag vill med mitt kommando. 

Vi kör rätt mycket simning med nu för att bygga muskler och kondition. 
Ni skulle hört henne. Som jag skrev innan så kan man tro att jag slår henne men hon är så glad för att simma så hon kan inte vara tyst. Vad sägs om en schäfer som driver i vattnet med fullt skall. Jag ska försöka filma det och lägga ut det på nätet så ni kan få se.

Ha nu en underbar helg. Själv ska jag trampa spår till tjh hundar och sen på söndag så ska jag till Malmö och titta på K-9s (försvarsmaktshundar) uppvisning. Ska bli intressant.

Sommarsoliga hälsningar 

Magnus   

Kommentarer
Postat av: Magnus&Eva

Vi blir så glada och stolta över att ha såna duktiga valpköpare och framför allt att vi hittat valpköpare som tycker om sina hundar!!
Kul att läsa att ni gör såna framsteg och att Alma svara upp på dina förväntingar!!
Keep up the hard work!!

Postat av: f.d Allvarlige Allvar

Hallo Magnus o Alma! Kul att det går så bra. Fortsätt kämpa på. Och Magnus! Det passar ju perfekt att det är lite tjuvar på nätterna, då hinner du ju träna Alma ännu mer...
Peter

2007-06-05 @ 19:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback