Lite av varje

Hej alla glad

Nu har sommaren kommit och med den ett bränt ansikte som just nu ömsar skin.
Var i Malmö i söndags och tittade på försvarets uppvisning. Hade det mesta med mig utom en keps. De hade varnat för regn så paraplyet var med men till vilken nytta. Sjukt men sånt är livet.
Det var en intressant dag och jag fick information som jag kan ha nytta av senare  höst. Det är inte offentligt än så jag kan inte skriva vad det rör sig om.
Pratade även med informatörerna om utlandstjänt i Kosovo men jag kan inte bestämma mig om jag ska åka eller inte. Har Alma med att tänka på. Tycker det hade varit skoj att få åka iväg ett halvår men mycket måste klaffa. Kan inte bara vara egoist och lämna Alma till sambon. Känns inte rätt.

Nu e det fredag kväll och veckan har bara varit lugn och fin.
I onsdags så var jag med sambon på working test med Sixten. Det är ett inoffeciellt test för apportörer. Gick himla bra och de slutade på en fin tredje plats endast 7poäng efter vinnaren. Grattis till det gumman.

Alma och jag har inte gjort så mycket i veckan. Vi tränade lite lydnad och skydd i onsdags. Det går framåt men vi ska "höja" henne lite till. Har inte vågat ta i för mycket. Vill ha kontroll på det hela. Hennes framåt bjudningar är inte tillräckliga tycker jag. Lite lamt men det kommer säkert.

Hon blåste till en kille ikväll vid en skola. Jag tog ut henne och hon visade direkt att han skulle passa sig. Hon såg ut som en igelkott men ändå en relativt rak svans som stod rakt ut. Inga rädslor utan mest tala om att jag vaktar min husse. Såg så ut. Han fattade nog inte vad hon ville så han stod kvar en stund men när vi kom emot honom så gick han sin väg. Tur för jag ville inte att han skulle konfronteras med Alma ännu.
Lite senare under natten så gjorde jag ett spår till Alma. Hon gjorde ett godkännt jobb men det måste bli mycket bättre. Lite vimsig fortfarande men det blir förhoppningsvis bättre med mer träning och det kanske går riktigt bra om det är någon annan som hon spårar. Får ut med kompisarna och be dem lägga spår till mig. Spåret var ca 400m långt och man såg på henne att hon blev trött. Det tar även på en tyrann att spåra så långt.
Senare idag så blir det sökträning och lite skydd till. Ikväll så blir det grillning innan det är dags att ta på uniformen igen och se vad det finns att göra denna natt.

Ha det gott så hörs vi

Mvh Almas husse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback