Lite mer om Alma

Hej alla

Jag skrev häromdagen att jag inte var riktigt nöjd med Alma i skyddet. Att det inte har blivit som jag vill kanske beror lite på att jag inte tränat rätt och lite på Alma. Nu har jag fått en ny infallsvinkel på det hela och redan efter en gång så ser det bättre ut.
Jag åkte upp till Pelle och kompani i torsdags kväll i ett annat ärende men det slutade med att vi tränade lite och jag beskrev mitt beskymmer för dem. Fram med Alma för de vill se hur det var och redan efter första sektor övningen så bröt de och ville att jag skulle ha henne i bättre koncentration och när hon koncentrerade sig och var tyst så fick hon bett. FY Farao vad hon bet. Riktigt krokodil bett och en kamp som jag inte sett innan. Så lite kan göra att man dömmer ut henne och det hela beror i mångt och mycket på mig. Nu vet jag hur jag ska gå vidare och förhoppningsvis så blir det mycket bättre.
Jag fick även beröm för hennes lydnad och Affe sa: - Att det var bland det bästa han sett och  vi hade gjort framsteg. Krypet var bra. Hon kröp hela sträckan(4m) och de bedömde det till 8-8,5 och jag är jättenöjd. Har ju inte tränat det så himla många gånger. Runt 10-12 ggr.
Nu ser jag fram emot träningslägret i Landskrona. Har haft turen( utan min vetskap) så ska Pelle och kompani med ner på samma läger och det ska bli kul och komma iväg. Har aldrig varit på ett läger innan så det ska bli spännade.
Sen så kommer det att bli en resa till Stockholm, sista helgen i september, och då blir det förhoppningsvis en trevlig helg med massor av träning i alla de former.

Ha en bra midsommar och ta det lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback