1-åringen

Hej
Alma här.

Nu har jag och mina syskon fyllt ett år och livet har öppnat ännu fler portar för oss. Vi får börja tävla bruks och en massa andra saker kan vi göra nu.

Sen sist jag skrev så har det hänt lite av varje. Jag har tränat lydnad och haft lite rackartyg för mig men det sista ångrar jag. Husse blir inte glad och jag får höra det. Idag så bet jag lite i husses bil och det skulle jag inte gjort. Likasom att springa in till grannens hundar för att leka när vi skulle iväg.
Jag haltar lite på mitt vänster bakben så husse vill inte att jag leker just nu. Husse ska prata med Pelle(vet.) imorgon så ev så får jag lite medicin att äta.

Igår när jag fyllde år så fick jag en go våffla, ett nytt gossedjur( en räv)  av husse + att han badade mig så jag skulle vara fin på kvällen.
Vi hade varit ute och målat på mitt hopp hinder. Jag fick inte måla sa husse och det gjorde jag inte heller. Jag var framme och tittade på det men annars höll jag mest koll på grannen som var ute.

I onsdags så hade husse kursstart för sina nya appellspårs adepter. De skulle visa vad de kunde men gissa vem som fick visa hur det skulle se ut? Alldelles rätt gissat. JAG fick ännu en gång rycka in och visa hur skåpet skulle stå. Husse lite nervös som vanligt inför publik så det skärpning som gällde här.
Vi fick beröm och jag hörde husse pustade ut efteråt. Kenneth som också var med sa att det var det bästa han sett på länge och såna ord slösar han inte med. Gissa vem som var stolt i ryggen som en fura? Jo Jag

annars har det varit en lugn vecka och nu får vi ta det lite lugnt eftersom jag haltar på mitt ben. Så denna veckan kommer det inte att bli mycket träning. Husse hade anmält mig till månadstävling på klubben så vi får se imorgon hur jag mår då. Husse säger att det troligtvis inte blir något. Det är synd för vi är bara två anmälda i vår klass.

Nu ska jag gå och terrorisera matte lite så vi hörs

Ha det gott

Kram "sjuklingen" Alma

Kommentarer
Postat av: Arre

Tja syrran
Ett gott råd från en erfaren brorsa, passa dig för veterinärer, de kör med dubbelspel, låtsas kela med en, sen rätt vad det är så gör dom illa en, de är inte att lita på.
Det kan ibland vara rätt bra att halta, man kan få göra saker , ligga i soffor, käka mer godis så det kan ha sina fördelar
arre

2007-03-26 @ 09:02:16
Postat av: Magnus & Eva

Ni ligger i som vanligt, ska bli mspännande att ses i maj! :-)

Låter inget vidare med bakbenet... :-(

Ta nu väl hand om jubilaren!!

2007-03-26 @ 10:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback