Nu e jag glad igen!

Nu är jag glad som en hund kan vara. Ni som hänger med i mina berättelser kommer ihåg att husse sa en gång att jag skulle få följa med till jobbet. Då var jag sur för att han inte höll vad han lovat. Men nu ska ni höra.
Igår lördag så fick jag följa med. Husse blev inring för han som hade jouren var tvungen att åka med en f.d. tjej till sjukhuset för hon hade krockat.
Jag såg hur husse snabbt fick på sig uniformen och vi var snabbt i bilen. Husse hade blivit lovad att han kunde vara på brukshundsklubben i stället för kontoret. Det var ju ändå bara ett dagpass.
När vi precis hade kommit fram till jobbet så fick husse bråttom för det gick ett larm som han var tvungen att åka på. Jag fick stanna i vår egen bil tills husse kom tillbaka. Hade ju inte hunnit flytta buren än.
Rätt snart så var husse tillbaka och jag fick åka i larmbilen. Så vi åkte ut till brukshundsklubben och hade precis börjat träna lite när larmet gick igen. Denna gången var det nere i byn och vi begav oss dit. Jag fick stanna i bilen och vänta tills husse hade kollat byggnaden. Inga tjuvar där inte. Bara en sk mobil som hängde i fönstret som utlöst larmet. Det är inte ofta vi har tjuvar på vårt distrikt. Det händer men det är inte ofta.
Tillbaka på brukshundsklubben så hade matte och våra andra kompisar Mia o Jonas kommit. Matte o Mia skulle ha lite nybörjare på kurs.
Husse kom ut och tog lite foto på mig i bilen och utanför.
jag och husse gick och satte oss på altan och myste lite innan vi gick upp i skogen.
Döm om min förvång så helt plötsligt så kom en person gående mot oss och slog med en pinne i marken.
Först brydde jag mig inte men sen kom han närmare så då blev jag lite rädd och gav till ett skall och han backade undan ifrån oss. Jag blev lite paff men sträckte på mig. Sen komma han emot oss igen och då skällde jag på han igen och då backade han undan igen. Han måste varit knäpp för den dumme kom emot oss igen och då kunde jag inte hålla mig. Jag skällde ut honom efter noter och han sprang en bit och vi efter. Hörde hur husse berömde mig och jag skällde ett par skall till.
Nu var han skrämd och vi gick tillbaka till klubbstugan och myste lite innan det blev dags för mig att sitta i buren igen.
Jag har mina misstankar om att det var Jonas som var den dumme personen i skogen men jag är inte säker. Skäll fick han iallafall.
Husse tyckte att jag skött mig bra och jag kan kanske bli en bra väktarhund tillslut. Jag befann mig framför husse hela tiden och det tycker han om. Jag är ju trots allt en allsmäktig tyrann som heter Alma. :-)

Innan i veckan så har det bara varit lydnadsträning och det går så där. Husse har byggt ett hopphinder som vi har hemma och tränar på. 
Ingen sökträning denna veckan. En skulle hämta en valp och någon skulle på teater. Svikar tycker jag.

Ha en bra vecka så hörs vi igen.

Ps Husse, matte och jag ska bo på det vandrarhemmet som Kennelhusse och matte rekommenderade till oss. Hoppas det är fler syskon som ska bo där. Det skulle vara roligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback