Alma har ordet

Halloj

Tänkte berätta om vad som hände idag.
Husse kom upp till mattes föräldrar för matte,jag o Sixten hade varit där över natten då husse jobbade.
Husse var ju bara tvungen och äta lite rabarberkräm när han kom. Gottegris som han är.
Sen åkte vi ner till sjön. Trodde att vi skulle ta en promenad men ack vad jag bedrog mig.
Husse fram med en tennisboll och ut med den i vattnet. Sixten och jag efter som ett jehu och Sixten simmar bättre än mig så han hann före mig. Husse kallar mig plumsan när jag simmar för jag har inte fattat tekniken riktigt ibland. När vi kom in så åkte bollen ut igen och då hann jag först. Flera gånger så fick vi simma efter bollen och jag blev trött. Husse sa att vi skulle träna kondition och simning var en fin gren tyckte husse. Gammal simmare som han är. 
När vi var färdiga där så torkade husse av oss och sen körde vi ner till bryggan och vi gick ut där. Jag kunde inte hålla mig så jag hoppade i igen. Husse sa att jag fick simma till land men när han såg hur trött jag var så tog han mig i nacken och drog upp mig. Längre ut på bryggan så började husse att gunga den. Först var jag lite rädd men snart så gick det över. Husse sa att det var för jag skulle lära mig att att det gungar så jag kan åka båt och inte vara rädd då. Kan vara bra i andra sammanhang med. Miljöträning kallar husse det.

Ha det gott så hörs vi.

Mvh Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback