Halloj

Först vill jag tacka alla för gratulationerna till uppflyttningen. Härligt när man får en klapp på axeln och ett grattis.
Det känns som man får betalt för allt jobb man lägger i hundträning. Det som inte syns förrän man tävlar och det går bra. Sen att det går åt fanders med ibland får man ta.
Tack alla

Nu i veckan så har det inte varit så mycket träning. Alma har fått suga på karamellen att ha fått stå överst på pallen och husse har också njutit av det.

I Måndags så gjorde vi MH, Alma o jag. enligt alla så gick det jättebra och vi är nöjda. Alla säger att vi ska vara supernöjda med det. Visst jag är nöjd men det är svårt att vara mer när man inte kan jämnföra med någon annan hund. Visst jag kommer ihåg både Ina's och Ki's MH-beskrivningar men ändå.
Sen är jag förbannad för att  jag inte kan vara i Sundsvall denna helgen. Det är nog det som retar mig mest. Jag vill ju så gärna träffa de andra valparna med sina hussar och mattar men livet är inte rättvist alltid. Hoppas de gör bra ifrån sig och det blir bra resultat.

I onsdags så körde vi lite bit övingar på Alma och det ser ut som det snart ska lossna. Tar några angrepp innan det blir riktigt bra. Det släpper väl det med.

Idag lördag så var det lite sökträning på programmet. Jag bestämde mig för att bara gör två markeringsövn om de gick bra. Ville att hon skulle ha lite kvalitet och bra minne tills nästa träning. Vill satsa på kvalitet istället för kvantitet. Jag fick som jag ville även om träningskompisarna undrade om jag bara skulle ha två markeringar.
Hon fick två och de vara jättebra. Hon kommer fort in i skallet och skallar tydligt även om det kommer lite halv ylningar ibland. Precis som det låser sig för henne när hon vill så mycket.

Imorgon skall jag ut och lägga lite spår. Funderar på att lägga ett långt. Hon behöver komma upp i längd nu inför lägreklass utmaningarna. Ska bli kul och se hur det går. I torsdags så fick hon ett litet kort spår på gräsvall. Gick lite som en berusad person. Lite vingligt och sen en kort sträcka med koncentration på att gå rakt. Försökte simulera hur de går. Vet ju hur man själv går när man är på snusen.
Hon löste denna uppgift bra och när vi kom till slutet så fick hon lägga sig ner innan hon fick ta slutet.
När hon sen väl fick den, så var det nästan som om hon vaktade kamptrasan. Hon låg och tittade på mig, precis som om hon vill att jag skulle ta den, så hon fick bita mig. Nu gjorde hon inte det men hon var snabbt uppe och fick tag i den igen.
När vi var färdiga med buset i spår slutet så kom två av mina kursare som jag har på valpkursen. Jag hade lovat dem att visa hur de kunde träna spår hemma.
Det var en Tollare och en Riesensnauser. De var jätteduktiga och efter 10m så hade de fattat vad vi ville och drog iväg i spåret som de aldrig hade gjort ngt annat. Jag var så glad så tårarna nästan kom.

Imorgon är det även sista gången vi har spårträning med appellkursen. Ska bli skönt sen när onsdagen är över, då vi har sista lydnadspasset i samma kurs. Valpkursen har jag två veckor till. Sen är den med slut.

Har även bestämt mig för att lägga instruktörs biten på hyllan nästa termin och satsa på Alma fullt ut. Känns som om hon inte får tillräckligt med träning. Hon vill så mycket och då tycker jag att hon ska få det. Måste köra upp henne i kondition med.
Har lovat mig själv en hundsimsanläggning när vi har flyttat. När det nu blir, vet vi inte. Husen blir så himla dyra eller så är de i så dåligt skick att vi inte vill ha dem.

Ikväll så ska vi bort till våra vänner med malioniserna( hur det nu stavas) och hälsa på de små valparna.
Ska bli kul och se de små liven igen. De var ju bara 8-9 dagar, sist jag såg dem.

Ha det gott så hörs vi en annan dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback