Lite av varje

Hej

Husse här.

Denna veckan så har vi inte tränat så mycket Alma o Jag. Jag har jobbat nästan hela veckan och tyvärr så har Alma fått stå tillbaka lite. Lite simning har vi hunnit med och någon rastningsrunda har det blivit.
I lördags så tränade vi lite sök och tyvärr så hade vi ett lite bakslag i markeringarna så vi får backa lite i träningen.

Då mitt dåliga samvete gjorde sig påminnt så fick Alma följa med ett par nätter på jobbet nu i helgen. Hon är go och ha med sig. Verkar tycka om det med. Förvisso har hon lite svårt att hålla tyst när hon ska ut ur bilen men det löser sig säkert på ngt vis senare. Under dessa två nätter så har vi knappt haft ngt att göra så jag har lagt ett par spår på grus o asfalt till henne. Första gången så bara tittade hon på mig och tyckte nog jag var knäpp men jag gick sakta framåt och efter ca 20m så doppade hon näsan och fick vittring på mitt spår. Efter ytterligare 20-talet meter så hade hon full koll och blev överlycklig när hon hittade pinnen. Då hade hon spårat grus, trädgårdsplattor och tillbaka på gruset igen sen vidare in på gräs.
Natten därpå så gick jag ett litet kort spår på grus vidare in på asfalt och tillbaka ut på grusen igen. Hon verkade fatta vad hon skulle göra och det blev lyckat när man kom fram till pinnen. Tyvärr så kan jag inte berömma henne så mycket som jag vill med tanke på att jag var i tjänst och stället var inte det bästa ur den synvinklen. Nu denna veckan som kommer ska jag försöka komma ut på bättre ställen och spåra på. Så får vi se vad som händer. Tror hon behöver några spår till innan hon riktigt fattar vad det rör sig om. Träning och åter träning.

Idag har vi varit och simmat i sjön. Hade Djurskyddsmyndigheten hört Alma så hade de trott att jag misshandlade henne. Hon piper, skriker och skäller om vart annat. Hon har fullt drev undertiden hon simmar ut till dummisen. Hon är inte riktigt klok. Det kanske ingick i valppriset eller????

Ha det gott så hörs vi

Hälsningar Husse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback