Då vart det gjort

Hej alla glada

Nu har vi gjort det. Tävlingsdebuten i lydnadsklassen nr 1

Vi fick ihopa 148p. En nolla på ställande då min lilla tyrann inte vill stå kvar när husse kom in. Ledsamt men det var bara att inse fakta. Kunde blivit en fin tävling annars. Övriga moment gick bra. Apporteringen då inte inräknad. Hon höll den i ca 2 sek sen spottade hon ut den. Kan väl tilläggas att 75% av hundarna spottade ut apporten.

För övrigt så har vi tränat på och ser ifram emot nästa söndag då debuten i söket skall göras. Sist vi tränade såg det riktigt fint ut. Markeringsövningarna har hjälpt. Nu har jag aldrig tävlat sök och bara det kan göra att det kan gå bra eller dåligt. Vi får se. Som jag har sagt här hemma att vi tar det som en tränings tävling.

Hej Alma här

Igår när vi skulle jobba så vart husse riktigt förbannad. Vi har fått en ny bil på jobbet och efter många om och men så har den blivit strejpad som den skulle.
Husse skulle nu ha den bilen på natten och satte in min bur och vattenskål i bilen. Pärmar och annat som skulle med.
Han hoppar in i bilen och kör iväg. Hörde något om mutter i framsätet om att det var trångt.
Kl 21.00 så hade han fått nog. Han svor högt över små bilar och snåla chefer och annat. Tillråga på allt så hade jobbar kompisen ringt och ville ändra hela schemat för kommande perioder fram till maj.
Han ville jobba sjudagars pass och sen vara ledig sjudagar.  När han ska vara ledig så skulle han åka till Östersund och jobba sex dagar där.
Husse blev vansinnig och tvärvägrade.
Jag vet att husse inte skulle klara av och jobba på det viset. Det sa han med till Lars.
Vi får se om vi kan lösa det på något vis.

Tillbaka till bilarna. Husse skulle ta den gamle passaten och köra med. Låter som f-n men går bra. Han lastade över alla grejerna i bilen och då var Lars nedkommen till jobbet. Han släppte ut mig och skulle precis börja flytta buren när Lars säger att han kört punktering på bilen i lördags och det var inte fixat.
Då brast det för husse. Han har lång stubin men denna var kort. Han blev vansinnig fullständigt.
Behöver nog inte skriva vad för ord han sa och vad han tänkte.
Som tur var så fanns det ytterligare en bil på jobbet som han kunde köra med. Tyvärr så kunde jag inte åka i den så "farmor" kom och hämtade mig.

Nu är han lugn igen och vi får se vad den kommande natten har att erbjuda.

Ha det gott så hörs vi

Magnus o Alma

Kommentarer
Postat av: Ola S

Man får gratulera till en bra lydnadsdebut!
Bara du får tyrannen att förstå att hon ska göra som du säger, även på tävling, så kommer det ju bli kanonbra!
Lycka till med sökpremiären!

Postat av: Arek, Bus och deras Husse

Alma! Säg åt Magnus att ta det lugnt innan han får en hjärtaatack.... Verkar dock som om Lars är en källa till oro på jobbet....

2007-11-13 @ 12:45:29
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: TMM & TEE

Stort grattis till lydnadsdebuten!

2007-11-13 @ 16:16:36
Postat av: Karin

Hej hej. Jag tror bestämt att du är en av dem jag slog i söndags? :o) haha, för övrigt måste jag undra om du och Alma ska förfölja oss och tävla i olofström på söndag? I vilket fall så ska jag tävla sök där då...

2007-11-14 @ 19:25:25
URL: http://www.tjasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback