Hmm lite info

Just det. Lite Info


Kan säga att Alma och jag var och tränade sök igår. Gick skit fint och glädjen stod i topp när kvällen kom och jag gick och la mig.

Klockjä.... ringde halv fem och en trött husse och matte tog sig ur sängarna och en pigg Alma skuttade rundor som vanligt. Sixten funderade nog på om vi var kloka som skulle upp när det var mörkt.

Söktävling stod på dagens program och husse satt och funderade på hur det skulle kännas att kunna säga att man var uppflyttad till högre sök.

Vad jag inte ville tänka på var just att man kan faktiskt missa söket och därmed vara ute ur leken.
Skall passa på att säga det var min första söktävling någonsin.

Vad hände?
Jo just precis det som inte fick hända. Husse bängbula skickar Alma in i ett buskage där det fanns ett lite hål. Alma som nog är en spårhund, tar upp avvallningen och ger sig iväg.
Inkallning och ett nytt sökslag på andra sidan. Ser att hon får något i näsan och undersöker en buske väldigt noggrannt. Hon får till en liten antydning till markering och ett litet yl. Jag säger bra och sen blir det inte mer markering. Stannar upp och väntar på att det ska bli något mer men inte.
Ingen markering = ingen figge var min tanke, mitt pucko. Jag hade ju sett att hon hade figgen där.
Istället för att springa ut till henne och berömma så gör jag en inkallning.
Hur puckad får man bli. Arg på mig själv så bryter jag tävlingen och går tillbaka till bilen.
Efter en stund så kommer en annan tävlande tillbaka. Frågar henne om hennes hund hade tagit figgen. Jodå den var där Alma hade visat och den var nergrävd i en håla.
Med andra ord. Hon vet vad sök är och har en knäpp husse.

De andra tävlande sa att rutan var svår för att vara lägreklass men det är en klen tröst.

Nu vet jag lite mer och ska köra ett nytt race på söndag. Fick en plats i Ängelholm.
Jag känner bara att jag vill ge Alma denna chansen och sen kunna gå i vintervila.

Ha en skön vecka och jag återkommer när vi varit ute och tävlat igen.


Kommentarer
Postat av: Ola S

Lycka till imorrn (söndag 25:e)
och du?? testa att lita på hunden :)

Ha det Bäst


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback