Så var denna veckan slut

Som sagt denna veckan har bara några timmar kvar och sen blir det måndag igen.

Vad har hänt sen sist.
Alma och husse har börjar jogga. Husse i a f och Alma hänger med.
Fick tips från en slädhundsägare om att man kunde låta hunden dra ett bildäck efter sig i dragsele för att bygga muskler. Funderar på det. Någon som har erfarenhet av det?

Så kom då vi fram till helgen och säsongens sista tävling. SÖK
Vad ska jag säga?
Vi klarade inte det idag heller men vi gjorde det mycket bättre idag än i söndags.
Vi fick en figge och Alma hittade den andra (som var heldold) men tyvärr så saknar hon rutin och kom inte i markering på den. Jag körde det som en ren träning idag och hade en massa DK men det brydde jag mig inte om. Det skulle vara roligt med sök hade jag bestämt mig för.
Vi sökte hela rutan och vi utnyttjade tiden.
Vid den dolda figuranten så såg jag hur hon började snurra runt den och lokaliserade den. Hörde hur den ena domaren viska:
- Där ja. markera den med nu.
Då visste jag att den var där. Men ingen markering, tyvärr. Hon var hos den figgen två gånger.
Den halvdolde missade vi helt och det kan vara mitt fel som inte skickde om henne igen, i det slaget för hon var inte tillräckligt långt ut på det slaget.

Nåja det kommer fler tävlingar och vi har en hel vinter på oss att träna så vi tar nya tag.


Ha det gott och ha en skön vinter

Och var beredda för snart börjar hysterin. Julen

Gissa vem som jobbar frivilligt i jul?

Kommentarer
Postat av: Madde

personligen tycker inte jag att släpa bildäck ger någon vidare muskelbyggnad däremot springa
sandtag ger mkt bra muskler!

Postat av: Arek, Bus och deras Husse

Hallo Magnus! Mitt tips blir också sandtag. Grymt bra träning för både hund och hundförare. Brukar springa en liten runda som uppvärmning, därefter sticker vi vidare till grustaget. Kör intervall på alla höjder. Tyvärr har Arek blivit så rutinerad att han står kvar på höjden medans jag vänder åter ned. Han har lärt sig att vi ändå ska upp igen...

Husse

2007-11-28 @ 20:09:24
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Magnus

Tack för tipsen.

Jag hade med gärna kört i sandtag men de som finns här ligger tyvärr för långt bort i mitt tycke och det är oftast inte populärt att man är där med hundarna. Tyvärr ligger de på fel håll också mot vad jag oftast kör.
Något positivt ändå är att husse har börjat springa igen och röra på "fläsket".

2007-11-29 @ 01:22:32
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback