El Stockholmico

Tjaba

Alma här

Nu har vi varit hemma från Stockholm några dagar och fått smälta alla intryck.

Vi får iväg i fredags morse och anlände fram på eftermiddagen. Efter många raster och rökpauser så kom vi äntligen fram. Husse hade köärt hela tiden och han fick lyssna på medpassagerarna och de vill pausa. Hade det bara varit husse och jag så hade vi kört tidigare på dagen och vi hade bara stannat en gång. Men det gör inget för jag fick komma ut och sträcka på mig.
Kvällen blev trist för vi var kvar på hotellet och bara tog det lugnt. Matte och de andra som var med skulle dricka vin men vi hade ju glömt stanna på systemet så det blev till att ner i baren och hämta en flaska. När husse fick höra vad den kostade och matte var i tanken på att hämta en till så sa han stopp. Nu blev han smålänning så det rungade om det. Flaska kostade 295:- och husse sa att den kostade max 100:- på systemet. Han visste inte hur rätt han hade då. Återkommer till detta längre ner.

På lördagsmorgonen så skulle vi lämna matte och de andra på ett annat hotell där de skulle på seminarium och lyssna på "klickervetare". Bob Railey och Kathy Sdoa.
Husse och jag skulle ut och träna så vi körde ner till Solna-Sundbybergs Bk och tränade lydnad. För första gången så gick jag upp på stegen och ner med. Först var det lite obehagligt men husse stöttade mig och tyckte att jag var jätteduktig så det blev fler rundor. Sen tränade vi på framåtsändande och att jag skulle gå rakt. Det blir bättre men det är inte klart på länge än. De andra momenten gick hyfsat.

Sen åkte vi där ifrån och åkte söderöver och husse sa att vi skulle till Peter och Arek. Hmm det känner jag igen och det slog mig att det var ju där brorsan bodde innan han flyttade upp till norrland igen.
Jag fick stanna i bilen först men sen kom husse och sa att jag skulle med komma in. Först var jag lite rädd när det kom så många människor och ville prata med mig. Isbjörnen Arek stod innanför en grind och skällde lite på mig. Jag fick gå runt och snusa lite och prata med människorna som bodde där. Jag tror jag kom ihåg dem men jag är ju inte så jättesocial av mig så jag gick mest runt. Peter kallade på mig och han hade godis i handen och då kommer man ju. Tacka nej till godis gör man inte. Han testade att sätta ut händer på var sitt håll och trodde jag skulle titta han i ögonen. Ha vad tji han fick när jag bara tittade på ena handen och husse fick en gliring.

Sen skulle det fikas och de käkade tårta och drack kaffe. Jag tog och snusade lite på barnen när de fikat färdigt.
Var till och med uppe i soffan och vände en runda.

Efter ett tag så skulle vi åka hem och husse tog mig ut mot brukshundsklubben igen. Han stannade en bit innan och la ett litet klurigt spår till mig. Det gick upp i skogen och sen över en berghäll som var ren. Där hade jag mycket problem innan jag hittade rätt igen. Jag missade slutet men husse sa att jag gjort bra ifrån mig ändå. Ny mark och nya klurigheter gör bara att vi måste träna mer.

Jag skulle återkomma till vinet. När vi åkte ner till Peter med familj så stannade husse till hos systemet och handlade lite. Kan ni gissa vad vinet kostade där??

Jodå 69:- kronor och husse skrattade för sig själv. De har blivit lurade.

Sen var vi och hämtade matte och kompisarna och husse sa att de blivit lurade på vinet. De tyckte det var för jä....

På kvällen så var det tänkt att vi skulle träna lite skydd men han som skulle figga hade fått skoskav så det blev inget. Tyvärr.
Men husse var och drack kaffe hos honom istället och eventuellt så blir det om en månad istället.

På söndagen så var vi ner mot Peters boning och la spår. Husse gick över ett fält och in i skogen och ut på fältet igen. Det fick ligga knappt en timme och jag hade bitvis problem men när vi kom in i skogen så var det superlätt. Ute på fältet igen så blev det lite problem men jag klarade det till slut.

På em så åkte vi upp mot Danderyd och husse hittade en liten backe som vi tränade uppletande i. Det funkade fint och jag lyssnade på husse när han dirigerade( förlåt för stav fel) mig och jag hittade den när jag gjorde som han ville. Vi körde rätt mycket och jag var rätt trött när vi hämtade matte och kompisarna. Vi körde sen direkt hemåt och vi var hemma sen vid ett på natten. Husse var trött och det var jag med.

Husse hade tänkt att vi skulle ut och åkt pendeltåg och tunnelbana men det blev inte så. Vi får göra det en annan gång istället.

Nu har jag fått vara med husse några nätter och vi skulle jobbat ytterligare en natt men husse har gjort sig illa i ryggen så vi har tagit lite ledigt. Han trampade snett i en håla på söndagen och det har gått upp och ner. Han ska ringa till sjukgymnasten och höra efter lite massage och sen hoppas vi att han blir bra igen.

Sixten har blivit sjuk igen och vi hålls ifrån varandra. Matte har flyttat hem till sina föräldrar med Sixten. Det har hon gjort för att jag inte ska bli sjuk med. Jag har hostat lite idag och husse är orolig för mig. Mattes träningskompis flatte har fått halsfluss och det kan vara därifrån vi har fått det med. Husse ska ringa till Pelle imorgon och kolla.

Nu ska vi ut och jobba igen och sen resten av vecka ska vi ta det lugnt. Blir jag bra i min hals så ska vi köra lite sök på lördag. Husse har sen appellkursen. Måste bara berätta att de är så jätteduktiga och de kanske snart ska ut och tävla. Husse har sagt att de ska ut nu i höst för de är klara för den uppgiften. Hoppas han har rätt med.

Ha det gott och var rädda om er.

Kram Alma

Kommentarer
Postat av: Arek

Hallo Alma! Det var kul när du var här....
Arek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback