Hmm funderingar

Hej Alla

Roade mig med att slå upp statistiken för hur många som ser min och Almas sida. Hua vad många men knappt inga kommentarer. Tack Peter för dina kommentarer.

Mitt sista inlägg fick tydlingen någon att bli irreterad. Visst det får man bli.
Jag skriver hur jag känner det för stunden och hur jag ser på det just då. Jag älskar min hund och det ska gå väldigt långt innan jag släpper henne. Det finns en gräns men den är en bra bit bort just nu.

I Onsdags när jag hade min appellkurs så hade jag bjudit in en gammal räv i lydnadssammanhang. Tävlat SM flera gånger och vunnit med. Mina kursare visste vem han var sin innan och det var med glädje jag så hur han talade om för dem hur de skulle gå åt sina problem. När jag summerade det så var det nästan som jag sagt hela tiden. Jag är inte så dum. Jag hoppas de vaknade upp och lärde sig något av det. Kommentarerna jag hörde efteråt var mycket positiva. De hade gillat att Sven kom och tipsade dem. Ska se om jag inte kan få med honom en onsdag till. Hoppas.

Idag så spatt f-n i mig och ut i min träningsväska. Här skulle köras bitövning. Ner på knä och lekte med skinnbiten framför näsan på Alma. Gisses vad hon laddade. Tyvärr så blev inte bettet vad jag ville men det kommer. Matte sa att jag var fullständigt knäpp och det skulle inte vara något bus inomhus. Bus? Det var ju träning. Imorgon så ska jag ut i trädgården och se om Alma vill leka med skinnet där ute. Vill hon säkert. Vi har nu backat i vår träning och ligger ner på lekstadiet i bitövningarna.

Till alla er som tycker mina träningsmetoder är konstiga eller har synpunkter på dem. Skriv en kommentar i bloggen eller gå in på
www.djupaskogens.se  och skicka ett mail till mig. Jag är öppen för förslag och kommentarer. Där finns även telefon nr så det går bra att ringa med. Tänk på att ringa efter kl 15.00 då jag sover oftast på dagen.

Ha det nu gott så hörs vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback