Vilket "skit" spår

Hallo

I går så var husse och la ett spår till mig. Vi åkte ner till fälten som ligger ett par kilometer här ifrån. 

Jag blev så glad att jag tjöt i bil. Husse tog spår pinnar och bitstock och gick iväg. Sist vi spårade så lämnade han bitstocken som slutapport och sen busar vi med den.
När han kom ut på fältet så var det många konstiga spår där. Husse visste vad det var. Traktorspår och lite märke efter skivor som gå i jorden.
Aha, de har kört gödsel här. Snacka om det stank. Men han la ut ett spår till mig och kom glad tillbaka till bilen. Ingen väntan utan iväg till apoteket och hämta medicin till husse. Han har lite ont i ryggen och lite för högt tryck i pumpen. Inget bra

Tillbaka till fältet och jag fick på mig spårselen redan i bilen och som jag drog iväg när jag fick tillåtelse till det.
Hittade spåret nästan direkt och som jag spårade. Fram till första pinnen och sen vidare. Vinkel hit och vinkel dit. Mer pinnar men jag visste vad som hägrade i slutet. Min bitstock.

Vi kom till slutet men där fanns mer än bitstock. Den fulingen hade lagt dit en påse med köttbullar med. Snacka om bonus. Både köttbullar och bitstock.
När vi hade busat färdigt med bitstocken så fick jag bära den hela vägen tillbaka till bilen. Gissa vem som sträckte på sig?
Jag fick till o med ha den kvar hos mig när vi körde hem. Det brukar jag inte få men han var snäll idag. Mumlade något om förstärka bytesdriften.

Ha det gott så hörs vi

Kommentarer
Postat av: Arek

Byteshöjdande övningar är klart roliga....

Arek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback