Hon har vuxit

Halloj, Husse här

Det märks stor skillnad på Alma nu när hon har löpt färdigt. Jag hade räknat med en mognad nu efter löpet men att jag skulle märka det redan hade jag inte förväntat mig.

I fredags em så kom Kenneth ner till mig och vi skulle träna lite skydd. Som jag skrivet innan så har Alma bara nafsat i skyddsarmen. Nu fick hon en liten retning och det var ett lugnt tryggt fullbett som satt i armen. Inget nafsande eller något annat. Vid varje övning så var det lugna trygga bett som presenterades. Till och med Kenneth sa att hon inte bitit så bra innan. I fasttagandet så var det rakt in i skyddsarmen. Inget taktade utan rakt in. Lite tassar men jag tror det försvinner med.

I Lördags så var det sökträning och det gick med bra. Inget in på figgarna och klättra utan bara full fart ut och en halv meter ifrån dem så sätter hon sig och gör markering.
På em när vi hade kurs så bad jag en av kursdeltagarna lägga ett spår till mig. En annan sökgrupp hade varit på en annan del innan på fm och där ville jag ha mitt spår. Det blev ett bågformat spår med två apporter.
Det jag var mest ute efter är var att kolla om hon höll sig i spåret hon tagit upp och det gjorde hon. Tyvärr missade hon en apport men det bryr jag mig inte så mycket om just nu. Hon fick slutet och det var det primära i denna övningen.

Lydnaden går mycket bra just nu och det är väl bara finputsningar för att man ska få 10:or men jag vet inte om jag ska lägga ner det jobbet just nu då det eventuellt kommer tävlingar om en månad. Enligt flickvännen så kröp Alma med hela kroppen i backen och det såg mycket bra ut. Hoppas det håller i sig. Det enda stora problemet jag har är framförgåendet. Hon drar som ett tåg och när hon gått 8-10m så börjar hon snurra efter bollen och undra när den kommer. Får fundera på om jag ska börja om igen och köra med mina pinnar och mat istället för bollen. Vi får se vad som händer. Det är betygsmässingt men det är inga tior. Vill inte rota för mycket med det innan tävlingen. Har hela vintern på mig att göra om det och träna in de andra momenten i de högre klasserna.

Nu ser jag fram emot Stockholms resan i slutet av sept. Det ska bli kul och komma iväg och få lite ny miljö.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: f.d Allvarlige Allvar

Hallo Alma! Kul att det går så bra för dig. Roligt att höra om era framsteg. Vad gäller framförgående/framåtsändandet - se upp så att inte husse gör som min förare. Han slutade ge mig belöning och gjorde momentet så tråkigt att det inte var värt för mig att göra fel....
Arek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback