Livet är härligt

Nu är det ett tag sen jag skrev här men nu är jag tillbaka. Husse har fått lämna datorn ett litet tag och jag smet hit.

Vad har då hänt sen sist?

Jo jag har tävlat månadstävling och jag behöver väl inte säga vem som vann. 263 fina poäng fick jag ihopa på lydnad + platsliggningen. Vi tävlade lägreklass.

Annars har det bara varit träning nu ett tag men helgen som gick så var husse på utbildning. Han har nu blivit utbildad MH-figurant och om en månad ungefär så har han även gjort sista biten till MT-fig. Jag fick vara med hela helg. Lördagen var tråkig för då låg jag nästan hela tiden i bilen och sov. Hade en annan hund också i bilen och han skulle jag kunna strypa. Han ( en pudel) satt och skrek och ylade hela tiden. Gissa om jag var trött på honom. På lördagskvällen när vi åkte hem så var jag så trött på honom att jag skällde ut honom. Han fick sina fiskar varma.
På kvällen så var husse och la ett spår till mig. Måste sett knäppt ut att en lördagskväl gå och spåra, halv åtta och skymning. Men husse är knäpp, Det vet vi ju redan.

Sen på söndagen så fick jag vara med lite mer. Vi gjorde "lilla bytet" och gud vad jag sprang. Första gången var inte så fort men sen. Jag tjöt innan husse han släppte iväg mig. Alla tyckte jag var jätteduktig och klappade om mig.
När vi sen kom upp till "Dumpen" så kom jag gåendes med husse i släpptåg. Upp for en skitig overall och jagfram och undersökte den. När husse berömde mig så kunde jag inte låte bli att smaka lite på den. Tyckte den behövde ett litet tugg. Sen fick jag inte göra den fler gånger för husse var rädd att jag skulle bita för fullt i den och jag skulle komma ihåg det till L-testet i december. Husse säger att det kan vara lite missvisande då kanske och ge en falsk förebild. Precis som jag inte skulle försvar min husse. Han är bäst näst efter mig.
Sen gjorde vi ljudet med men det var ju inga problem. Man har ju vant sig vid husses och mattes snarkningar och oväsen så man bryr sig inte.

Framme vid spökena så hade de gjort en tavla och lagt ut föremål på marken och gissa vem som apporterade dem. Jodå jag brydde mig inte om spökena utan var och hämtade sakerna istället när jag kom loss.

Senare på dagen så skulle vi skjuta. Ja alla som inte hade skjutit någongång tidigare. Husse passade då på att köra budföring med mig. Gisses vad jag sprang. Det var full fart hela tiden och jag lyfte knappt på örat ens när det small.
Efter det så fick jag vila lite med en platsliggning. Då small det med. Husse han var nöjd och stolt med mig. Han sa att jag är en stjärna och det vet jag ju redan eftersom jag heter Allsmäktige Alma.


IKväll är det träning och kurs som gäller. Jag ska träna husse lite innan och sen ska husse hjälpa de andra hundarna att bli lika bra som jag, men de är långt efter, så det kommer att ta tid. Men husse är duktig och de som har hundarna tränar på hemma och det börjar se bra ut.

Ha det gott så hörs vi.

Nästa gång ska jag berätta om min tur till Stockholm som jag ska göra till helgen.

Kram Alma

Kommentarer
Postat av: Arek

Hallo Alma! Låter som du haft en hel del kul i veckan. Snart blir det ännu roligare när du får komma upp till stora staden och träffa mig...
Arek

Postat av: Alma

Hej Arek
Hoppas du är på bättre humör än min bror var sist jag var hos er?
Ha det gott så ses vi på lördag.

2007-09-27 @ 15:55:57
URL: http://www.djuapskogens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback