Grym e hon

Natten som gick så hade jag lite tid över så jag tänkte lägga spår till Alma. Funderade lite på ett skogsspår men tittade ännu en gång mot himlen och den var nattsvart bortsett från stjärnorna. Hmm inte läge att befinna sig mitt i skogen om man skulle få larm.
Det blev ett asfaltspår istället. Ett kort sådant och jag ville se om hon klarade att hoppa upp på avsatser och fortsätta spåra.
Gick ca 10 m innan jag vinklade tvärt höger och över en väg och vidare in på en parkering upp på avsatsen som övergick till gräs. Nästan direkt så vinklade jag tvärt vänster och vidare över gångplattor. Ut på gräs igen och ner för avsatsen igen och ut på asfalten. Över vägen igen och där låg strumpan som jag lagt som slut.
Tyckte hon fixade det bra bortsett från när hon skulle ner för avsatsen. Då slog hon lite många gånger innan hon hoppade ner för att kolla asfalten.

Hoppas det blir lika lugnt i kväll så jag skulle kunna träna något spår ikväll med. Ska försöka lägga ett lite längre spår då men vi får se vad natten har att erbjuda.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Husse o Arek

Härligt att spårandet går så bra Magnus! Keep up the god work!

Husse

Postat av: Ing-Marie och Atle

Hej, och nej - du är inte ute och turnerar, i alla fall inte vad beträffar hundträning och mail från oss. Det är vänligt av er att man kan få låne en liten bit apellplan, så då ses vi säkert i sommar. Tills dess: Må gott!

2008-04-22 @ 20:43:04
URL: http://www.hagerev.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback