Lite av varje

Hej

Just nu tycker jag allt går emot mig. Det enda som ger mig glädje just nu är att få åka och träna hund. Allt annat suger som det modernt uttrycks.

Almas skydd går bättre och bättre för var träning. Känns skönt.
Söktävlingen vi var på i söndags kan man kalla en totalflopp. Det är till att börja om helt och hållet nu. Alla söktävlingar är inställda tills hösten. Här ska köras mer markeringsövningar. Mycket mer.
Jag gav upp och bröt när hon inte kom i anskällning på en helt öppen figurant. När jag sen fck veta att hon hade legat hos figgen några sek så blev det droppen. Besviken och ledsen körde jag hem, inte för jag är arg, men just ledsen över att det inte skulle funka denna gången heller. Skit samma, hon är ju ändå en stjärna när det gäller spår, så då åker vi på spårtävlingar istället. Den 8 juni är det anmält till högreklass spår.

Framåtsändandet går förvånansvärt bra. Tycker det börjar se vettigt ut men det är långt kvar tills det är färdigt men vi tränar på det. Tack för tipset Magnus om låtsasträdet. Det är numera omdöpt av mina kursdeltagare till "Osbyträdet". Då jag använder det till framförgående med när de ska lära sina hundar det momentet.

Annars har vi flyttat nästan klart nu och det känns skönt. Fia har varit på besök och det känns med jättebra.

Just nu ser vi fram emot vår lilla semesterresa i Sverige. Dock blir det ingen anmälan till söktävlingen i Gävle som var planerad men det kommer fler tåg.
Man kanske skulle ta en runda runt Källstugan och hälsa på där. Vi får se. Hör av mig senare om det blir aktuellt.

På kommande träningsläger så är vi omplacerade till skyddsgänget så Almas brorsa får visa upp sig för syrran en annan gång.

Fick reda på i går att det dröjer ytterligare 3v innan jag får min internetuppkoppling hemma och fast telefoni. Snacka om jag är irreterad på det. Nästan 2 mån ska det ta och flytta en sketen jä.ö... internet uppkoppling.
Sen har man legat sjuk ett tag med nu och det gör inte saken bättre precis.

Ha det gott så hörs vi framöver.

Grattis i efterskott till alla Almas syskon.

//Magnus o Alma



Kommentarer
Postat av: sassi

Det är skit när det inte fungerar, man blir så ledsen... med söket och anskällningen, menar jag.
Jag har försökt att kommentera tidigare men det har inte gått igenom, hoppas det funkar nu... Lycka till med den fortsatta träningen så ses vi antagligen i Hällefors!
:)

Postat av: Husse

Det är som hundträning i allmänhet Magnus! I bland upp som en sol, men nästa dag platt ned som en pannkaka.... Å så gick ju Färjestad och fick storstryk också...

Husse

2008-04-04 @ 20:08:12
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Magnus

Husse till Arek

Bara strö salt i såren ang Färjestad. Tycker du inte attjag har det nog jä... ändå. Glädjande att du dricker ur muggen iaf. Min pryder finhyllan hemma.
Men hur var det? Tog Djurgården sig vidare? Inte vad jag vet så man kan undra sa flundra..........

2008-04-05 @ 03:59:20
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: Husse, Arek o Kurre

Magnus! Kaffekoppen används flitigt. Riktigt god att dricka ur.... Vad gäller Djurgårdnarna så tror jag dom ville hinna njuta av Stora Stadens utbud istället för att vara i en kall ishall. Enda ursäkten jag kan komma på i alla fall... Har ju spelat hockey med coachen i DIF på tal om att frottera sig med kändisar...

Må gott!
Husse

2008-04-06 @ 09:39:21
URL: http://www.arek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback