Japp tillbaka på tronen

Än en gång talade vi om vart skåpet ska stå.

Lydnadstävling i Tollarp och vi var där.
Kom i en grupp med 21 anmälda och 12 dök upp. Drog start nummer 6 vilket jag inte var ledsen för. Oftast dra jag 1 eller ett i slutet.
Platsliggning och första tian var bärgad. Hade som målsättning i dag att köra 200p. Vilekt var fullt möjligt om allt gick som det skulle.
Tandvsing en 9:a och där rök 200:an. Skit samma 199 är inte fy skam det heller.
efter att jag tittat på de andra som var före mig så visste jag att det inte var möjligt med den domaren. Han var hård.
Efter lite strul här och var så drog vi ändå ihopa 179p och en totalseger i klassen. Tittade på filem sen som Ulrika( tack vännen) hade filmat och det var klara tydliga fel vi gjorde så det var inga tveksamheter. Möjligen på tandvisningen då han tyckte Alma var skygg bara för att hon inte ville någon skulle ta henne över nosen och pilla på läpparna. Jg har fått tio på det innan så ajg bryr mig inte.
Efter tävlingen så var vi uppe i Älmhult och grillade med Älmhults brukshundsklubb. Trevligt med inbjudningar.

I fredags så drog Alma och jag upp till Källstugan. Tor-Ulf och Kerstins hem. Jag stod som 1:a reserv inför helgens högrespår och kanske hade man tur och det blev ett återbud på morgonen men son tur hade vi inte.
Efter att avnjutit en pizza och lite mycket god dricka så var det dags att krypa till kojs. Vid tio tiden. Somnade som en stock och vaknade 04:15 klar vaken. Skulle ju sova en timme till men det var omöjligt att somna om.
Ner till klubben och fick reda på att alla var komna så det blev inget spår för mig denna gången.
Vid lunchtid så drog jag vidare till Nyköping och skulle träffa en vän till mig. Vi hade inte setts på över fyra år och det var verkligen dags att träffas.
Ett kul återseende. Vi lovade att det inte skulle dröja ytterligare 4 år innan vi sågs igen.

Annars har det inte hänt så mycket med Alma och mig. Vi jobbar på lite var dag och tar dagen lite som den kommer. Nya tävlingar ska planeras för jag har som målsättning att vara uppflyttad till Elit i spåret, högre i söket och vi ska ha fått vårt LP i 1:an innan vinter uppehållet. En rimlig målsättning om man bara kommer med i tävlingarna.
lydnaden hade jag tänkt att vi skulle fixa på hemmaplan i november.

Jag ska försöka under vecka lägga in lite bilder på vårt fina pris vi fick idag och den snygga kepsen som jag fixade på Elmia. Kommer under veckan kanske.

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle sluta blogga och det blev lite protester på det. Nja lite till kanske jag ska skriva men det kommer inte att bli mycket.
Fortsätt gärna att kommenterar mina inlägg.

Ha det gott så hörs vi igen.


Kommentarer
Postat av: T-Lexi

Snyggt jobbat!

Se nu till och kom med på de andra tävlingarna.

2008-09-01 @ 10:07:08
Postat av: Tyrannerna

Stort grattis!!

2008-09-02 @ 09:14:31
Postat av: Ulrika

Ja, grattis till vinsten i söndags (måste ju säga det, trots att du kommer från Osby BK). ;).



Du kommer säkert att fixa det du vill i höst! Vi tror på dig och Alma.



Kram!

2008-09-02 @ 11:13:14
Postat av: Britta

Kul att du fortsätter blogga. Grattis igen!

2008-09-04 @ 12:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback