Skarpt läge

Söndag kväll och vi hade precis fått allt under kontroll efter hemkomsten från Kennelläger.
Klockan är ca 22:30 då mobilen börjar föra väsen. Vem f-n ringer nu?
Larmbilen från jobbet och en röst frågar om jag kan hjälpa till på ett inbrott. Hmm jovisst kan jag det.
På med kläderna och i bilen. Alma där bak och jag fram.
Väl nere vid företaget så får jag informationen att två personer har synts inne på området och de hade ficklampor som det lyste med.
UT med hunden och gick en runda. Hon markerade på ett litet hus som stod där men det fanns inga dörrar till det. Ett gammal elhus som troligtvis man behövde lyfta taket på för att komma in i det. Hmm konstigt men det kan vara så att de hade lutat sig mot det.
Letade vidare och plötsligt så var polisen också där och en hundpatrull var påväg.
Efter en liten kort tid så kom den andra bilen och de beslutade att de sökte med löshund inom området och jag gick med kopplad hund mest för att se om det fanns något spår där de hade tagit sig in/ut.
Tyvärr så fanns det inget efter dem och vi fick åka hem tomhänta.
Roligt var det iaf att gå rundor med hunden och veta att någon kunde ligga och titta på oss.

Synd bara att vi inte fick tag i dem.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Husse o Arek

Alltid kul med lite pulskänning! Tur att inte Alma fick bita någon - det kan ju förstöra lite av den fina träningen du lagt ned.... Fast å andra sidan så kan det väl vara värt lite extra jobb på lydnadsplanen för att gripa en bandit...



Tack för senast!



Husse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback