Sökläger och lite annat

Nu var vi hemma igen från ännu ett träningsläger. Det tredje för i år och jag hade sagt att detta var det sista för i år. Bullshit vad fel jag kan få. Fick ett mail om ett till i Norrköping som jag kanske ska åka på. KANSKE!!!!!!! Vi får se.

I fredags morse så styrde jag bilen mot Landskrona och ett nytt träningsläger. Skulle bli skoj att komma iväg igen och träna hund hela dagarna. Hade velat köra skydd men den gruppen var full. Tyvärr så det blev sök istället.
Alma har varit lite kladdig mot figuranterna och detta skulle vi avhjälpa och försöka köra igånga skallet bättre.
Vi lyckades plocka bort kladdigheten. Kanske inte till hundra % men det är mycket bättre. Ska se på torsdag om det har hjälpt. Vi är några som ska träna då så jag tänkte köra lite markeringsövningar.

Helg flöt på och vi körde även uppletande och lydnad. Uppletandet gick bra och jag visste vad jag måste jobba på. Avlämningar av 4:e föremålet. Så övningarna gick nästan uteslutande på att träna på det. Förhoppningsvis så kommer det att lösa sig med mer träning.
Lydnaden var väl ingen höjdare men jag fick lite värdefulla tips som jag har tagit med mig.

Under veckan så har vi kört spår med och då med långa liggtider. Allt från 3 tim till 4,5 tim. Upptagsrutor på alla spår och det har funkat klockrent. Hon har spårat bra och det har inte varit så mycket att klaga på. Sista spåret vi gick så började det regna precis när jag skulle ut till upptaget men det var ett fint regn. Trodde jag. Efter några minuter så öppnade himlen sig och jag var allt annat än torr när jag kom till bilen. Alma brydde sig inte utan fortsatte spåra i ett bra tempo. Lite slarvigt men ändå bra. Ska köra lite asfaltspår med nu den närmsta tiden allt för att få henne att klara av problemen bättre.

Idag har vi varit och letat efter nytt läder till munkorgen. Den jag har är förliten och behöver bytas ut. Någon som vill ha den så kan de få den billigt. En Loboo korg till liten schäfer tik.
Jag har tänkt att jag skulle försöka göra en ny korg själv. Har jobbat med läder tidigare så det ska bli spännande. Jag letade i de flesta affärer som jag kunde tänka mig hade läder men fann inget. När jag kom till klubben idag så träffade jag min gamle kursdeltagare och han hade ev lite hemma. Ska dit imorgon och kolla annars så får det bli sadelmakaren och kolla hos honom.

Imorgon så har vi inträdesprov på klubben för mina nya kursare. Ska bli kul och se vad de klarar av.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Husse

Hallo Magnus!Tack för tipset om kenneln! Tittade in där och kände igen en del tjänstehundar. Hunden jag skaffat kommer dock från annan ort och ska bli mycket intressant att prova. Vad gäller linan så var den okay när det var torrt ute. Dock bränner den som f-n när det är drag i linan. I regn däremot var jag inte alls nöjd tyvärr. Den blev otroligt tung och fastnade i allt som fanns tillgängligt att fastna i....



Må gott!

Postat av: Magnus

Ok då vet jag. Håller inte med dig emn det är ju du som ska trivas med linan.



Bra att veta. Iofs så är jag lite starkare än dig och har lite kraftigare händer.



Ha det

2008-08-21 @ 14:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback