En vecka kvar

Nu är det knappt en vecka kvar innan vi ska göra vårt L-test. Huamej vad tiden går.
Under tiden vi väntar så tränar vi. Vi har kört sök, spår(asfalt), skydd och lydnad. Japp nästan allt på en gång.

Söket gick inte bra men jag tror det var för att hon var trött. Vi hade jobbat natten och  förra gången vi gjorde det så funkade inte söket så bra. Bara att dra lärdom av det och göra på något annat vis.

Har haft tur nu och haft lite lugna nätter och kunnat jobba ostört från larm och annat. Natten som gick så gick jag ett spår till Alma på asfalt och lite gräs. Ville kolla hur hon skulle klara övergångarna och det gick bra. Lite snurrande men inte som förr. Hon är fokuserad på det hon gör och ställer alltid upp på ett spår. Skönt.

Skyddet har också blivit bättre i mitt tycke. Har nästan bara kört på mig själv nu och bevakningarna ser vettiga ut. Hon biter bra och släpper bra. Allt kan bli bättre. Fastagandet har också blivit bättre. Har lite funderingar på att börja köra korgen men det blir inte före L-testet.

Lydnaden ser mycket bra ut men det fattas lite för att jag ska vara hundra nöjd och det blir jag nästan aldrig. Framåtsändandet har vi börjat med nu efter ett kortare uppehåll men det är låååånnngggt kvar innan jag är nöjd.

Hon är en riktig myshund Alma. I em när vi låg och vilade så kom hon upp och skulle ligga på armen . Bara mysa och bli klappad.
Dock igår så var det annat än mys som gällde. Trodde jag skulle bli knäpp på henne. Hela tiden kom hon med bollen och skulle ha igånga mig. Jag hade inte tid just då men jag fick släppa det jag höll på med. Gå en runda med henne och sen vart det lugnt en timme. Sen var det dags igen. Då fick jag plocka fram skyddsarmen, ut och köra lite med henne. Sen var det lugnt så jag hann ringa färdigt och fixa det jag skulle. Inte lätt att bygga hemsidor med en hund som hela tiden pockar på uppmärksamhet. Det går men det är inte lätt.

Tidigare så skrev Alma att vi skulle flytta till lägenhet. Nu blir det nog inte så utan det blir ett hus istället. Bättre för oss alla och det finns utrymme så jag kan flytta hem alla mina saker som jag har utspridda hos folk. Allt är inte färdigt ännu men det är bara hyresförhandlingen kvar.

Nu jobbar vi ännu en natt och sen är det bara 2 nätter kvar på denna omgången. Ledig fyra nätter men då kommer skyddsvaktsutbildningen i helgen så mycket ledighet blir det inte. Försvaret vill ha oss utbildade och då ställer man upp.

Ha nu en go vecka så återkommer vi

Magnus o Alma

Kommentarer
Postat av: Magnus & Eva

Kör hårt Magnus!

Skönt att Ni fick tag i ett hus!

Postat av: Husse, Bus o Arek

Nu önskar vi er all lycka på L-testet! Alma! Yoy can do It!!!!

Husse

2008-02-09 @ 21:00:41
URL: http://www.arek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback