Funderingar

Tjena

Ibland funderar man över livet och när man har det arbetet som jag har så funderar man ännu mer ibland för det ges tid till det.
Funderarde idag efter att jag varit hos massören hur det kan komma sig att vi tittar mer och mer på asiatiska behandlingsmetoder nu för tiden jämfört med för tio år sedan. Healing och allt vad det heter som vi använder oss av idag. Massagen var inte något man hörde om för 15-20 år sedan. Hade man ont så gick man till läkaren och fick ett recept eller så fick man en cortison där man hade ont. Idag går man till sjukgymnaster och massörer när man har ont. Kan inte de hjälpa en så blir det till läkaren.
En annan grej som kommit med de sista 10 åren är tarotkort och att man ska spå sig. Nästan de flesta man har pratat med säger att de vill eller har varit och spått sig i en kortlek. Vissa tror inte på det och vissa följer det till punkt och prick.
Visst är det konstigt.

Vi hade en diskution på jobbet idag angående att det var så stor lottovinst. Hela 138 miljoner skulle lottas ut om man hade både joker och lotto rätt. Gisses vad pengar. Vad skulle ni göra för dem?
Själv hade jag nog fått söka psykhjälp för jag hade inte fattat det. Tyckte det var overkligt när jag vann 10 000 på trissen.  Hur skulle det då bli med 138 miljoner? Jag skulle nog inte behövt jobba fler nätter iallafall. Kunde träna hund hela dagarna och bara njuta av tillvaron. Man hade nog ett annat förhandlingsläge med bankerna.

Nåja drömma kan man göra.

Alma då?
JO det ser ut till att ha lossnat lite i söket. Har fått upp drivet i sökarbetet och anskällningarna har med blivit bättre. Långt ifrån det man vill ha men det är mycket bättre.
Det har inte hänt så mycket i vår värld just nu utan vi har bara varit och tränat sök, lydnad och kondition.
Har förresten gjort premiär med cyklen i tisdags. Hon fick springa lös sidan om och det funkade fint. Nästa gång ska vi testa springern på henne och se om det går bra.

I söndags så åkte jag och min mor till Stockholm för att åka på kryssning till Åland. Jag var lite skeptisk till att sitta i en buss så långt då buss står absolut längst ner på mitt fordonstransport medel. Har liksom åkt buss i 13 år i skolan och det suger fortfarande. Upp gick bra men sen när vi skulle hem. Då visade sig bussen från sin jävligaste sida. Träsmak i baken och trångt som tusan. Fasten jag satt på samma plats både upp och ner.
Kryssningen då? Jodå det var fullt ös från ombord stigningen tills vi gick av. Detaljer lämnas inte men jag var i säng klockan 5 på morgonen och sista ölen slank ner vi 3 på morgon. Träffade supertrevliga människor där.
 

Ha nu en underbar vecka så hörs vi

Mvh Magnus o Alma

Kommentarer
Postat av: Husse, Bus o Arek

Hej Magnus! Om sista ölen slank ned vid 03 så låter det som om du kanske hade lite skallebonk när du vaknade.... Då brukar hemresan gå lite tungt....

Må så gott o Hälsa Alma!
Husse med djur

Postat av: Magnus

Skallebonk? Nej det har jag nästan aldrig när jag har druckit. MEn hungrig är jag konstant.

Ha de

2008-02-29 @ 13:21:57
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback