Tjo skall och bett

Tjena Alma vid tangent bordet igen.

Denna vecka har varit lite mer träning än de sista veckorna. Husse har skärpt till sig nu och vi har börjat träna igen.
Både lydnad och sök körde vi igår. Lydnaden gick så där tyckte husse men jag gjorde ett bra framförgående. Stod i rätt riktning när husse sa stanna. Ett hyfsat inkallande med ställande. Jag vill gärna springa lite för långt men jag får skärpa mig.
Söket då. Jo vi hade en kille med oss och då är inte husse sen och fråga om de vill figga lite och de flesta vill det.
 Denna killen fick gå in igenom en annan dörr så jag inte skulle upptäcka honom. Ha, det trodde de, men jag genomskådade dem. Men jag gjorde ett bra sök ändå och jag hittade honom där han hade gömt sig. Husse sa att han såg direkt på mig att det var någon där. Jag letade upp figgen och gav honom en blåsning sen fick jag bolle(bollen husses anm) och då blir jag så himla glad.
Idag har vi kört lite objektträning. Kenneth hade gömt sig inne på ett objekt trodde han. Jag tog han på vinden redan utanför staketet så det var en pice of cake. Jag skällde lite på honom och då fick jag beröm av husse som kopplade upp mig. Då fick gubben fart och skulle bråka med mig och husse. Men jag blev förbannad och fortsatte skälla på honom. Han backade undan då och jag trodde han gett sig. Tji fick jag och han började dumma sig igen men då fick det vara nog tyckte jag. Jag bet han och han började yla lite och jämra sig. Han skulle lura mig att det gjorde ont men jag hade bitit i bitstocken och det visste jag så jag fortsatte hålla mitt bett tills han gav mig den.
Sen kom gubben igen men då hade han snott vår skyddsarm och han  skulle bråka med oss igen. Nu vart jag förbannad och skällde ut honom. Det hjälpte inte så det var till och ta tänderna igen och då lossade hela armen på honom. Ja det var ju bara skyddsarmen som jag fick med mig. Hade varit snyggt om hela hans arm hade lossnat. Gudarnas skymining vad det måste blöda då. Nä så illa ska det inte bli.

Vi har fått snö här ner och det blåser igen. Jag vill ha sommar opch lite sol.

Husse har berättat att vi ska iväg och tävla i början av mars. Kommer vi med så blir det spår den 2:e mars och sen kör vi sök den 30:e mars.
Sen en nyhet till. Vi ska flytta. Vi har fått en fin ny lägenhet i Osby. Bara två min från jobbet. Husse tycker det blir för dyrt att köra till jobbet och sen är han så himla trött när vi ska köra hem på morognen. Den  1:a maj ska vi flytta dit. Det blir lite bråttom för att vi måste hinna fixa allting innan husse fyller år den 4:e och sen ska vi iväg på semester den 5:e. Vi åker då uppåt landet och ska semestra lite och sen ska vi på träningsläger på helgen. Ska bli kul.

Nä nu ska vi ut och jaga mer snö och se om det finns några busar ute. Läste på nätet och hörde också det på radion att de hade rånat en bank i Tingsryd. Vilka idioter. Då kommer min kompis Arek och biter dem om de hittar dem. Iofs så är Arek i Stockholm men jag har fler kompisar hos polisen. Den stiliga hanen Rossi finns där. Han är stillig han.

Ha det gott så hörs vi igen nästa vecka kanske. Snart är det dags för stora dagen. L-testet!!!!!

Kram Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback