En ljusning syntes i horisonten

Tja

Just nu händer det inte stå mycket i Almas o min värld. Vi gick av vårt nattpass imorse och nu har vi tre lediga dagar framför oss. Ikväll ska vi bowla och äta en bit mat. Ska bli kul.

Sista natten så var det kallt men ingen vind och det är skönt. Efter att ha blåst bort i fredags och lördags så var det en skön natt och jobba. Jag hade lite tid över så jag passade på att lägga ett spår till Alma. Ett rent asfaltspår och det gick superbra. Hon fick själv ta upp det och spårade fint i vinklen jag hade lagt. Ingen stress utan i ett behagligt tempo. Synd bara att hon inte har det tempot i skogen. Två apporter varav den ena var den sista och där låg en bit korv. Gissa vem som tyckte det var smaskens?
Idag så blir det en runda miljöträning i Hässleholm. Ska dit där och bowla så man får passa på när man är i staden och utnyttja den.

Snart är januari slut och imorse när jag körde hem så visade sig morogn ljuset av sin finaste sida. Himlen hade börjat bli röd (06.30) och det var så fint. Jag hade jag naturligtvis inte med mig så jag kunde inte föreviga det.

Just nu håller vi på att leta ny bostad. Har en lgh och ett hus på gånga. Vill närmare jobbet och med tanke på att bensinen inte lär bli billligare så måste det bli en flyttning. Jag trivs väldigt bra här men det är förlångt till jobbet och brukshundklubben.
Vi får se vad det blir.

Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback