Lite uppdateringar

Hej alla

Idag så körde vi lite objektsträning med Alma och det går från klarhet till klarhet. Hon står pall för mycket och det är lika roligt och stå bakom kopplet och se henne arbeta. Hon till o med impade lite på Figgen och det brukar inte vara det lättaste. Jag har kört lite objekt med henne nu på sistone och det är likadant varje gång. Hon står i kopplets längd och drar sig framåt. Idag så avslutade vi med bett och bettvinst och det ser också mycket bättre ut än vad det gjorde för några månader sen.

Vi jobbar nu sista natten och jag måste berätta en rolig sak som hände igår natt.
Alma och jag kom gåendes inne på ett objekt och plötsligt ser jag hur Alma stelnar till och reser lite ragg. Öronen står vinklade rakt fram och blicken är fokuserad på en punkt. Ok tänkte jag att nu sitter det en filur bakom de blocken och väntar på att vi ska ge oss iväg. Jag tänder min ficklampa och lyser över blocken. Då får jag se vad det var hon var fokuserad på. En katt. Jag berömde henne och sa att vi ska gå vidare. Jag vill inte att hon slåss med katter. Jag var nöjd med henne då hon klart och tydligt makerade att det fanns någon där. Nästa gång kan det vara en filur.

Ha det gott så återkommer jag med rapport från sökträningen.

Kommentarer
Postat av: Husse

Hallo Magnus! Hörde ditt meddelande på mobilen. (Så länge jag hade den kvar)Vad gäller din kamrat och gemensam skyddsträning så har jag för tillfället ej tid. Fotbollen tar just nu all fritid så jag måste tyvärr avboka just denna del just nu. Får mitt nya SIM kort idag, eller i nästa vecka. Vi hörs då...

Husse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback