Nu tar vi han

Sa Alma och bet Jocke i skyddsarmen. Nu hade han jäklats länge nog med mig och kan jag inte skälla väck honom så får jag väl bita honom.
Husses gamla chef var nere från Stockholm och ville träna hund. Han skulle snart ha ny uppkörning på sin IKEA-schäfer så husse skulle figga lite. Den enda IKEA-schäfern husse vill ha.

Efter att vi hade kört lite lydnad båda två så var det min tur att gå i skyddet. Jag vet inte vad de hade planerat husse och Jocke men något var det. Märkte direkt att det var något på gånga när husse satte på mig mitt breda fina halsband. När vi hade gått en liten bit så kom det ut en konstig figur från skogen och började gapa och skrika på husse och mig. Jag gapade tillbaka och han flydde tillbaka in i skogen igen. Han hade nog en skruv lös för han kom igen och så höll han på ett tag. Han fattade inte ens när jag blev förbannad och gjorde min röst mörkare. Sen försvann han till skoges. Husse och jag gick en liten runda för att jag skulle lugna ner mig lite. När vi sen fortsatte på vägen så kom han igen, den tokern. Nu hade han säkert gått och trillat för han var alldeles svullen på högerarmen. Så började han gapa och skrika igen på oss och jag vart förbannad att nu fick det vara nog. Jag märkte att husse inte höll mig riktigt så jag ryckte till och drog mig loss. Fram och bet han i armen.(Jag släppte henne. Husses inlägg). När sen husse kom fram och tog mitt koppel så fick jag hålla lite till för husse berömde mig och rätt som det var så tappade han armen. Jag fick hela armen i min mun och jag gick runt som en stolt tupp och visade upp den. Sen hade han för sig att han skulle ta tillbaka armen men det fick han inte. Då försökte jag bita honom igen.
Efter en stund så släppte jag armen och husse o jag gick därifrån.
Tror ni inte tokern var framme och tog armen och började gapa igen. Han kom gåendes emot oss och jag slet mig igen och bet han igen. Denna gången så fick jag med mig armen till bilen och där fick husse den.
De ska inte komma och tro att de ska gapa och skrika mot husse och mig. Inte vara dumma över huvudtaget mot oss för då kommer den Allsmäktige Alma och blandar sig i leken.

Så nu får jag datorn Alma, så får du vara nöjd så.

Så nu är husse vid knapparna.
Det stämmer som Alma skrev och jag var mycket nöjd med hennes resultat. Jag var nöjd med både lydnaden och skyddet denna dag. En hel del frågetecken rättades ut och det går från klarhet till klarhet.
Hon har nu löpt färdigt och redan nu kan man märka en viss mognad på henne. Hon blir förhoppningsvis mer mogen framöver men man märker skillnad på henne.

Idag har vi varit ute och spårat och jag hade lagt ett 1100m långt spår till henne. Hon fick även ta upp spåret i en upptagsruta och det gick bra. Hon sökte rakt ut och när hon fick vind på spåret så tog hon upp och gick i rätt riktning direkt. Kul. Hon slarvade lite i en vinkel och hade lite förbråttom i vinklarna. Där är väl det som hon missar på. Hon har förbråttom och går för fort fram så hon märker inte att spåret tar slut förrän hon är framme 5-6m för långt. På asfalt är hon bättre och då kanske hon missar med någon meter bara. 

Imorgon så står det sök på programmet. Vi får se hur det går denna gången. Förra gången hade hon lite svårt att gå ut i 3:e slaget utan bara sprang runt och luktade en massa. Sen om det var för att hon löpte eller det var något annat intrerssant vet jag inte. När jag väckte henne till liv igen så gick hon ut och gjorde ett fint slag.

Ha det gott så hörs vi 

Kommentarer
Postat av: Husse, Bus o Arek

Härligt jobbat Alma! Se till att skydda husse i alla lägen....

Arek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback