Nu var det nytt år

Hej alla glad och sura

En riktigt god fortsättning på det nya året.

När vi nu skriver 2008 och man har börjat sin nedräkning mot födelsedagen om 122 dagar, vilket är årets höjdpunkt. Allt annat kommer tvåa på listan.

När man sitter och tittar tillbaka på 2007 och ser vad man åstakommit så ser det bättre ut än 2006.

Jag har under året blivit uppflyttad till lägreklass spår (vilket jag aldrig har lyckats med), gjort debut i en sökruta, tävlat lydnad med Alma för förstagången offeciellt. Blivit klar A-figurant på både MH o MT.
Inte åkt fast för fortkörning, gott från vanlig knegare till arbetsledare och lyckats få en person till att säga upp sig själv, bett en praktikant att fara åt hel..... och sluta fundera på yrket väktare.

Ja det är lite som hänt.

Under 2008 har jag följande planer:

Bli klar testledare för MH. Tävla Lkl spår, sök och göra debut i skyddet. Få Alma godkänd både på L-test och uppkörning som väktarhund. Hålla appellkurser på klubben.
Köpa hus och fira ännu en födelsedag och ev försöka gå ner ytterligare 10kg i vikt.

Vad har nu hänt med Alma sen sist då?
Nja inte mycket. Vi har kört ett lite halvlångt spår( 1200m ) och vi har kört bitövningar och kondisträning. Spåret trodde jag skulle göra henne trött men ack vad jag bedrog mig. Fältspår och 2 timmars liggtid var pice of cake för henne. Detta gjorde vi nyårs afton för hon skulle vara trött på kvällen när hon skulle vara hos min mor. Jag själv skulle till mallekompisarna och fira nyår och man tar inte med sig en näraförestående höglöpstik till två hanar. 
Det hade varit lite oroligt på nyårsnatten vid själva smällandet men jag tror och hoppas att det inte har förstört något.
Nu har även vi fått det lilla vita skitet som kommer från himlen. Förvisso inte så mycket men tillräckligt för att sabba mina spårplaner. Nu hoppas jag att det inte blir liggandes med tanke på hundträning men om man ser det av en annan synvinkel så ljusare det upp nätterna lite och det är aldrig fel.

Sista helgen 2007 så var jag på M4 utb för att bli A-figurant både på MH o MT. Gisses vad jag hade ont i mina ben. Man skulle gå som en "socialgubbe" det de för kallande trumgubben. Då jag är nästan 2m lång och man skulle göra sig så låg som möjligt, så fick jag mjölksyra i benen och det kändes inte skönt. Benen var ibland som två järnspett men ack den som gav sig. Här skulle inte mesas ur inte. Sen om jag skulle kunna gå dagen efter det brydde jag mig inte om. Godkänd blev jag iaf. Men fy f-n vad det var svårt att både läsa hund, göra gymnastiska övningar och hålla koll på mjölksyran i benen. Svårt men roligt som tusan.
Avståndsleken på MH biten var inte så svår. Det man fick koncentrera sig på var att kunna räkna till tio sek och hålla reda på var man var på linjen.
Nu ska man förhoppningsvis ut och träna detta en massa gånger så man blir van.

Nu är en veckas ledighet över och man börjar jobba ikväll igen. Praktikanten gör sina sista dagar och sen blir man själv igen. Så gissa om hon får sitta som sökfigge inatt om tiden ges.

Ha det gott så hörs vi

Kommentarer
Postat av: Anna

Inga planer i yrkesområdet 2008? Typ att be 2 pratikanter att fara åt h-e, se till att 2 kolleggor säger upp sig själva?

För att vara värre än förra året. =)

Eller ska du köra det snälla programmet iår och skita i alla annat utom hunden. =P

2008-01-09 @ 03:03:13
Postat av: Magnus

Förhoppningsvis så slipper jag be någon att dra åt he---te men man vet aldrig. Vi hade en bra praktikant nu och en som fick avbryta sin. Han kommer inte på sina praktikdagar.
Vad gäller kollegor så är jag nöjd med han jag har nu så det ska nog funka.
Nu hoppas vi på ett bättre 2008 än 2007.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback