En härlig vecka

Denna vecka som gått har inte Alma jobbat så mycket. Hon var med hos Anders och träffade hans familj. Var intressant och se hur hon reagerade eller inte reagerade på hans familj då de kommer från Kina. Märkte inte att det var några problem och det kändes skönt.

I Onsdag var vi i Älmhult och tränade lydnad. Gick bra och vi körde högreklass lydnaden. Snabba svängar och täta riktiningsändringar i friaföljet gjorde att Alma gick mycket bra. Övriga moment gick med bra.

I torsdag så var vi i Halmstad och tränade. Körde ett pass skydd och det gick bra. Började på transporterna och överfallen. Alma var het på transporten men efter ett tag så gick hon riktigt bra men det är långt kvar tills det sitter riktigt där. Vid första överfallet var Alma inte med alls men sen tog det sig. Hon utvecklas fort nu tycker jag men det saknas lite men det kommer.

I går var vi i Åseda och körde sök, skydd och lydnad. Söket gick hyfsat bra. Hon hade lite problem med att komma igånga på Kerstin men på Micke gick det bättre. Hon går mycket bättre nu än vad hon gjorde innan uppehållet.
I skyddet fortsatte vi träna transporter och överfall. Igår så var det som det klickade till på henne vart hon skulle vara i transporterna och det kändes skönt. Ändå en bit kvar men ser framtiden ljus.
I lydnaden var hon mycket trött och det var mest för att kolla av henne om hon pallade en riktigt tuff dag och det var lite över förväntan som hon svarade upp. Hon var lite seg i fria följet men det andra tyckte jag hon höll ihopa bra efter omständigheterna. Jag menar 6 sökslag och 3 pass skydd sätter sina spår i kroppen och knoppen på henne.

Idag har vi varit och spårat. Ett 400 m spår. Lagom varmt och med markfuktighet. ca 50 min liggtid. Hon gick mycket bra och hade ett bra tempo. Hoppas det håller i sig med. Har anmält mig till Högre spår den 2 aug i Oskarshamn. Det blir en tuff vecka den. Kennelläger först och sen tävling men det fixar hon min stjärna. Gäller bara att ha bra mat och låta henne vila när hon ska vila.

Nu e det söndag em och snart ska jag iväg och jobba ett pass. Sjukdom på jobbet så jag fick hoppa in extra, annars så jobbar jag bara dagtid nu som snickare.

Gud vad man blir sjuk när man träffar alla valpar. Man nästan skriker att jag vill med ha valp. Vet en fin kombination som jag vill ha men jag får lugna mig ett tag till. Jag har så stora planer för Alma så det kommer inte att finnas tid för att ha en valp med.
Men jag vill.

Ha det gott så hörs vi


Kommentarer
Postat av: Arne

Det drar ihop sig till Semester här. Tydligen något alldeles speciellt, och det kan kanske innebära att jag kan spana in Alma lite närmare fast hon verkar ha fullt upp redan...

Postat av: Husse, Arek o Zeb

Keep up the good work Alma! Låt inte Magnus vila nu utan tvinga han att ösa på... - Ha en fortsatt trevlig sommar nu.



Arek

2008-07-15 @ 09:09:28
URL: http://arek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback